tóth gabi
Az ősszel tovább drágultak itthon a legolcsóbb új autók.
Nem lehet olyan új modellt találni, ami 4 millió forint alatt elérhető lenne. Az 5 milliós határt is csak három autómárka modellje tudta aluról közelíteni.
Az alapfelszereltséget tartalmazó kezdő listaár alapján íme a Top 10 legolcsóbb új autó:
Általánosan elmondható tehát, hogy az év eleji árakhoz képest kb. egymillió forint körüli összeggel drágultak az új autók. Ezen kívül a sorrendet tekintve is történtek változások.
A korábbi években a Dacia Sandero mellett a Dacia Logan is a lista elején foglalt helyet, utóbbi mára azonban már nem is rendelhető.
A Dacia Duster, mely egyfajta családi SUV-nak (utcai terepjárónak) tekinthető a Hyundai i20-ával került egy árkategóriába. Ez esetben valószínűleg a terepjárószerű külső és a tágas belső tér áll majd szemben a környezetbarát irányba elmozduló, viszonylag alacsony fogyasztású autóval.
Ami az Opel Corsát illeti, az előkelő 11. helyet foglalná el és éppen csak befért a 6 milliós határ alá.
Évekkel ezelőtt talán még a Peugeot, a Renault, a Škoda és a Seat is képviseltethette volna magát, ha nem is mind a listán, de nem sokkal lemaradva. Mára azonban egyértelmű, hogy a Peugeot és a Renault 6 millió forint környékén kezdődik. A Škoda az év elején éppen 5 millió forint alatt volt kapható, mostanra közel 7 millióért érhető el. A Seat legolcsóbb modelljének alapfelszereltsége pedig a 8 millió forintot közelíti. Így ezek a márkák mostanra minimum az erős középmezőnyt képviselik.