kulcsár edina
A Graphasel Design Studiora méltán hivatkozhatunk úgy, mint az új nemzeti büszkeségünkre: egyszerre magyar és modern. A stúdió tervezte meg többek között a FINA úszó-világbajnokság arculatát, a Puskás Aréna és az MVM Dome látogatói irányítási rendszerét, és számos egyedi magyaros brand kidolgozását vitelezték ki. Mindemellett már számos nemzetközi elismerést szereztek meg a páratlan munkáiknak köszönhetően.
Az Origo interjút készített Ördögh Lászlóval, a Graphasel Design Studio egyik alapítójával. "A stúdiót már 19 éve a Magyar Képzőművészeti Egyetemen alapítottuk. Ott az egyetemen, mint művészeti hallgatókban született meg az ötlet. Az évfolyamtársammal Drozsnyik Dáviddal alapítottuk a stúdiót, kifejezetten unikális, egyedi grafikai és arculattervezéssel szerettünk volna akkor is már foglalkozni, és ezt a célt nem tévesztjük szem elől azóta sem" mondta el a férfi a lapnak.
"Elsősorban a hazai magyar kis- és középvállalkozásokra fókuszálunk, mint üzleti vállalkozásokra, mert azokon a munkákon szeretünk dolgozni, amelyek magyar teljesítményekhez társíthatóak. Olyan termékekhez szeretjük adni a nevünket, amelyek magyar teljesítményt tükröznek. Azokban a kulturális jelenségekben és eseményekben szeretjük megmutatni magunkat, mint egy intézmény arculat, legyen az a Szépművészeti Múzeum vagy a Nemzeti Táncszínház. Ugyanebbe a kulturális kategóriába soroljuk mi a sportot is. Nagyon büszkék vagyunk azokra az eredményekre, mint a vizes világbajnokságok (2017, 2022) arculata, amit mi terveztünk.
Ilyenkor meg tudjuk mutatni magunkat nemcsak úgy, mint design stúdió, hanem mint Magyarország a külföldiek számára" - felelte arra kérdésre, hogyan váasztják ki hogy kikkel szeretnének együtt dolgozni.
Idén a neves Red Dot Award: Brands & Communication Design 2022-ön négy díjat hozott el a Graphasel Design Studio. "A Red Dot Award: Brands & Communication Design az egyik legismertebb dizájnverseny. 24 tagú nemzetközi zsűriből áll, és az az ő saját maguk által meghatározó mottójuk, hogy ők az okos dizájnt részesítik előnyben. Egyrészt ez jelenti a funkcionalitást, másrészt az autentikus értékeket, amit egy nevező, egy pályázó meg tud mutatni a saját munkájában. Eddig mi zömében olyan anyagokkal nyertünk, amelyek ki tudták fejezni az autentikus értékeket, mint például egy borászat, egy gin vagy egy vodka csomagolása, ami utal a lokális jellegre, arra, hogy magyar értékeket képvisel" - mondta el Ördögh.
A teljes interjút ITT tudod elolvasni.