kulcsár edina
Úgy érzik, ők mindent megtettek az utasokért.
A Rákóczi hídnál történt kora reggeli baleset után a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) több ponton is kezdeményezte a rendőrségi beavatkozást a közúti torlódás csökkentése érdekében. Ennek ellenére a legtöbb dél-budai járat jelentős késéseket halmozott fel és még mindig nem tud menetrend szerint közlekedni.
Bár a Ripost megkeresésére a BKK azt írta, hogy „a késés mértéke közel sem érte el az egy órát”, azt felajánlották, hogy akinek szükséges, annak késésigazolást állítanak ki, így az iskolai vagy munkahelyi hiányzások is igazolhatók. Levelük szerint a baleset következtében megsérült az 1-es villamos felsővezetéke, ami miatt a villamosok közlekedése ellehetetlenült a Népliget és az Etele út/Fehérvári út közötti szakaszon, ezért pótlóbuszokat állítottak be.
A valós idejű közlekedési változásokról folyamatosan tájékoztatnak a BKK Info munkatársai a BudapestGO alkalmazásban, a közösségi médiában és a közlekedési információs rádióadásokban, így történt ez ma reggel is. A legtöbb helyszínen emellett élőszavas utastájékoztatást is biztosítottunk, kiemelve az alternatív – elsősorban az M4-es metró – eljutási lehetőségeket, de hangos és futószöveges tájékoztatást is adtunk a zavarban érintett járművek fedélzetén, valamint a közterületi FUTÁR-kijelzőkön
– áll a közlekedési társaság válaszában.
Tekintettel a zuhogó esőre, az utazók kényelme érdekében a pótlóbuszokat egészen Kelenföld vasútállomásig közlekedtették, párhuzamosan a villamosokkal, így nem kellett átszállni, ha valaki a Fehérvári úttól tovább kívánt utazni a pályaudvar felé – hangsúlyozták.
Arra a kérdésünkre, hogy egy ilyen balesetnél mi a protokoll, mennyi időn belül kell megoldani a kieső tömegközlekedést az adott szakaszon, vagy vonalon pótlással, illetve tereléssel, nem kaptunk választ.