tóth gabi
A magyar politikus az európai uniós szabályozást hibáztatja.
Az aszály miatt legtöbb folyónkon – köztük a Dunán is – nagyon alacsony a vízállás, emiatt elsőként verőcei hajóállomását volt kénytelen bezárni a Mahart. A Nagymaros-Visegrád-Dömös-Zebegény körjárat még működik, de ha ilyen ütemben csökken a vízszint, akkor előbb-utóbb ott is le kell állítani a hajóforgalmat.
Verőce egykori polgármestere a helyzet kialakulásáért az európai uniós szabályozást hibáztatja.
A Duna kotrását betiltották az élőhelyek megóvása érdekében, ám emiatt négy kisebb sziget is összenőtt a parttal. Ez veszélybe sodorta a vízműkutakat, amitől az egész Dunakanyar vízellátása bajba kerülhet
– mondta el a Ripost-nak Bethlen Farkas, aki szerint a 24. órában vagyunk ahhoz, hogy a dunai vízbázist megmentsük.
Nézd meg Verőcén készült videóösszeállításunkat, amelyben a szakember ismerteti a helyzetet!