Létrehozva: 2022.06.25.

Ez botrány: A WizzAir megint cserben hagyta a magyar utasokat Párizsban

Elmaradt a megfelelő tájékoztatás is a légitársaság részéről.

Szerző rp

Volt már, hogy Rómában ragadtak a WizzAir utasai, de az Orlyn sem először esik meg ilyen. Az egyik magyar utas, aki egy orvosi konferencián volt Párizsban, a WizzAir gépével jött volna haza pénteken este, de még mindig Franciaországban van a lehetetlen járattörlés miatt.

"A péntek esti, nyolcórás WizzAir járat lett volna az, amivel hazaindultunk volna a konferenciáról. Az elején minden rendben ment, bár fél öt körül, mikor az Orlyra - erről a párizsi reptérről indul volna járat - tartottunk, jött egy sms, hogy egy órát csúszik az indulás. Aztán becsekkoltunk, viszont onnantól óránként kaptunk üzenetet, hogy a járat újabb órát csúszik. Este 20 óra után a táblára már ki sem volt írva a gép, más járatok utasait csekkoltatták be folyamatosan" - mesélte a Blikknek Orsolya. 

Fotó: Pixabay

Egyéb tájékoztatás, vagy akár egy WizzAir alkalmazott, vagy WizzAir-es pult, semmi nem volt.

Végül egy reptéri takarítónő vitt minket oda egy kisebb monitorhoz, amelyen franciául volt kiírva, hogy a járatunkat már törölték. Ez fél kilenc körül volt, de a WizzAir csak 22:07-kor küldött végül üzenetet arról, hogy törölve lett a gép. Az üzenetben az is szerepelt, hogy lehet átfoglalni, vagy töröltetni az utat és akkor jár 120 százalékos visszatérítés. Csakhogy az applikációban se átfoglalni, se törölni nem lehet, mivel a becsekkolás már megtörtént. Csak olyan járatoknál engedi a törlést, amik még időben előttünk állnak

 - mesélte a doktornő, majd hozzátette:

"Tájékoztatás a reptéren semmi nem volt, igazából szélnek eresztették az embereket, hogy menjen mindenki isten hírével. Szerettük volna applikációban lefoglalni másnapra a járatot, de már tele volt. Úgy sikerül, hogy hazatelefonáltunk az ismerőseinknek, akik Magyarországról a Beauvais reptérről szombaton 16 órakor induló WizzAir gépre tudtak foglalni nekünk" - mesélte Orsolya szombat délelőtt, abban reménykedve, hogy ma valóban hazajut majd.

"Nekünk az volt a szerencsénk tegnap este 23 óra körül, mikor már biztos volt, hogy nem jutunk haza, hogy annak az orvosi konferenciának a szervezői, ahol mi is voltunk, az eredeti szállodánkban még biztosított nekünk egy éjszakát. Mert haza már semmiképp nem jutottunk volna, akkor már csak Rejkjavikba ment gép az Orlyról. Igen, 23 óra körül szólt valaki az ücsörgő utasoknak, hogy lehet menni a bőröndökért és el lehet hagyni a repteret... Nekünk szerencsénk volt a szállással, de mi történik hasonló helyzetben azokkal, akiknek nincs pénzük, vagy mobilnet a telefonjukon, megfelelő tájékoztatás nélkül az ember ilyenkor azért meg van lőve" - mondta Orsolya, akinek feltett szándéka, hogy felhívja a WizzAirt, hogy mégis hogy lehet ezt megcsinálni az utasokkal. "Nem is volt ott WizzAir alkalmazott, akihez fordulni lehetett volna, hiába írta a légitársaság az üzeneteiben."

Orsolya szerint ráadásul a WizzAirnek már órákkal korábban tudnia kellett, hogy az a járat nem fog elindulni Franciaországból, mivel eleve a Budapestről oda tartó gép is késett.

Nem ez az első eset, hogy a WizzAir otthagyja valahol az utasait megfelelő tájékoztatás nélkül. Legutóbb májusban, ugyanúgy az Orlyn hagytak 200 utast, főként magyarokat. Akkor sem a légitársaság, hanem a franciák intéztek szállást az utasoknak.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek