INSIDER

Szerző Ripost

4 hónapja

Így bénította meg a fővárost Karácsony Gergely

Karácsony Gergely városvezetése példátlan káoszt okozott Budapesten, amikor egyszerre kezdte el számos forgalmas csomópont felújítását. Ennek nem kellett volna így lennie, ha a főpolgármester úgy dönt, hogy csak folytatja elődje munkáját.

Szerző Ripost

Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesterré választása után azzal kezdte a munkát, hogy elrendelte számos olyan projekt felülvizsgálatát, amelyeket lényegében startra készen kapott Tarlós István előző városvezetőtől. Hogy ennek mi volt az oka, azt nem tudhatjuk, az eredmény azonban világos: miközben csúszott a projektek megvalósítása, még drágultak is. Mindeközben a fővárosi vezetés azzal
volt elfoglalva, hogy a késlekedésért és lényegében minden másért is a kormányt hibáztassa.

Így alakulhatott ki az a helyzet, amellyel a budapestiek 2021 júniusában szembesültek: a sokáig halogatott és idő közben megdrágult építkezéseket egyszerre kezdték el, amivel megbénították a város autós forgalmát. Karácsonyék a metrófelújítás idején fogtak bele a pesti alsó rakpart átépítésébe Margit híd és az Országház közötti szakaszon, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése érintett több forgalmas helyszínt. Június 16-án kezdődött el a Lánchíd felújítása, majd június 19-én következett be a Nyugati pályaudvar lezárása. A folyamatot pedig a Blaha Lujza tér renoválásának megkezdése tetőzte be, ami tovább lassította a forgalmat a belvárosban.

Fotó: Havran Zoltán / Magyar Nemzet

Az építkezések hatása azonnal érződött, az autós közlekedés lényegében ellehetetlenült Budapesten, ahol a belvároson való átjutás több órás vánszorgássá változott. És mindez még csak a kezdet volt: ekkor még hónapokra voltunk a szeptemberi iskolakezdéstől.

A Metropol visszalátogatott a Blaha Lujza térre 2021 októberében, ahol nem igazán változott semmi: káosz, dugók és mocsok. A lap így számolt be a látottakról: „Szerda óta nem működnek a lámpák, és szerda délutánra az úttestet is lemarták. Csütörtök reggelre leaszfaltozták ugyan egy részét, de a káosz maradt: eltűnő zebrák, nem működő lámpák, értelmezhetetlen terelések, jelzőtáblák és felfestések, egymásra terelt gyalogosok, biciklisták, autók és buszok... Egy terelőtábla még csütörtökön is a középső sávban árválkodott, és kényszerítette egy sávba összeszűkülni a forgalmat."

Mint arról korábban az Origo is írt, a Blaha Lujza tér felújítása az eredeti, Tarlós István korábbi főpolgármester által megrendelt tervekhez képest 400 millió forinttal drágult, miközben kevesebb műszaki tartalommal valósul meg. Kimaradnak a különböző térépítészeti, közlekedési, közműkiváltási elemek, és nem épül buszváró, sem pavilonépület kávézóval és nyilvános illemhellyel. Az aluljáró bővítését szintén kihúzták a feladatok közül.

Mindeközben kérdéses, hogy egyáltalán elkészülnek-e a felújítási munkálatok 2022. IV. negyedévére, ahogyan az a tervekben szerepel. A Metropol több videót készített arról, hogy a melósok unatkoznak és olyan is előfordult, hogy munka helyett az aluljáróban fociztak.

Érthetetlen reggel kilenc utáni menetrendről számol be a Metropol az 1-es villamossal kapcsolatban. Kimaradt járatok, garázsmenet és tanulószerelvények lassítják a közlekedést a rekkenő hőségben. Egyik végállomástól a másikig eljutni embert próbáló feladat - írják.

Azt írja a lap, hogy számos járatot kiállítanak a Hidegkúti Nándor Stadionnál, tanulójáratok, félreálló szerelvények vagy csak a Puskásig járó villamosok róják az utakat. Reggel 9-ig még minden rendben működik, de sokan járnak a vonalon 9 után is, ráadásul pl. a népligeti buszpályaudvarról utazók ilyenkor is közlekednek, így érthetetlen a káosz.

A Metropol több munkatársa is az említett szakaszon jár, a tapasztalatok szerint egyik végállomástól a másikig eljutni embert próbáló feladat. Sokszor akár plusz 40 percet is igénybe vehet, mire eljutnak a szerkesztőségig - írják.

 


Reggel 9 óráig sűrűn járnak a villamos különböző fajtái, kilenc óra után azonban valami megváltozik, és beüt a káosz a Hungária körúti villamos vonalán. A probléma nem új keletű,ám a nyári embert próbáló hőhullámban még idegesítőbb, ha csak a harmadik, negyedik járatra férünk fel húsz perc várakozás után

 - írják.

A lap néhány utazót meg is szólaltatott:

Ritkán járok erre ebben az időszakban, de nem vagyok megelégedve a villamosokkal. A régi kocsikon nincsen légkondi, az újakon pedig hol üzemel, hol nem, és irtó nagy a meleg.

Berni:Volt már, hogy késtem a munkámból, mert nem jött a sima egyes, de szerencsére még retorzió nem ért emiatt a főnökeimtől.

Krisztián:Ritkán járok az egyes villamossal, így még nem tapasztaltam ezt a problémát, szóval a kimaradó járatok nem zavarnak. Engem az zavar, ha nincs légkondi. Nagyon meleg tud lenni a régi villamosokon, így én inkább addig várok, ameddig nem érkezik egy olyan, amin van klíma.

Roli:Autóval járok, sajnos most szervizben van, emiatt így kellett jönnöm, de ma lehet, hogy elkések... A dugótól persze nagyon ideges leszek mindig, de ez van.

Szerző Ripost

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!