RETRO RÁDIÓ

Így bénította meg a fővárost Karácsony Gergely

Így bénította meg a fővárost Karácsony Gergely
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 05. 08. 11:22
Frissítve2022. 05. 12. 10:58

Karácsony Gergely városvezetése példátlan káoszt okozott Budapesten, amikor egyszerre kezdte el számos forgalmas csomópont felújítását. Ennek nem kellett volna így lennie, ha a főpolgármester úgy dönt, hogy csak folytatja elődje munkáját.

Karácsony Gergely 2019-es főpolgármesterré választása után azzal kezdte a munkát, hogy elrendelte számos olyan projekt felülvizsgálatát, amelyeket lényegében startra készen kapott Tarlós István előző városvezetőtől. Hogy ennek mi volt az oka, azt nem tudhatjuk, az eredmény azonban világos: miközben csúszott a projektek megvalósítása, még drágultak is. Mindeközben a fővárosi vezetés azzal
volt elfoglalva, hogy a késlekedésért és lényegében minden másért is a kormányt hibáztassa.

Így alakulhatott ki az a helyzet, amellyel a budapestiek 2021 júniusában szembesültek: a sokáig halogatott és idő közben megdrágult építkezéseket egyszerre kezdték el, amivel megbénították a város autós forgalmát. Karácsonyék a metrófelújítás idején fogtak bele a pesti alsó rakpart átépítésébe Margit híd és az Országház közötti szakaszon, Dél-Pesten pedig az 50-es villamos vonalának korszerűsítése érintett több forgalmas helyszínt. Június 16-án kezdődött el a Lánchíd felújítása, majd június 19-én következett be a Nyugati pályaudvar lezárása. A folyamatot pedig a Blaha Lujza tér renoválásának megkezdése tetőzte be, ami tovább lassította a forgalmat a belvárosban.

Fotó: Havran Zoltán / Magyar Nemzet

Az építkezések hatása azonnal érződött, az autós közlekedés lényegében ellehetetlenült Budapesten, ahol a belvároson való átjutás több órás vánszorgássá változott. És mindez még csak a kezdet volt: ekkor még hónapokra voltunk a szeptemberi iskolakezdéstől.

A Metropol visszalátogatott a Blaha Lujza térre 2021 októberében, ahol nem igazán változott semmi: káosz, dugók és mocsok. A lap így számolt be a látottakról: „Szerda óta nem működnek a lámpák, és szerda délutánra az úttestet is lemarták. Csütörtök reggelre leaszfaltozták ugyan egy részét, de a káosz maradt: eltűnő zebrák, nem működő lámpák, értelmezhetetlen terelések, jelzőtáblák és felfestések, egymásra terelt gyalogosok, biciklisták, autók és buszok... Egy terelőtábla még csütörtökön is a középső sávban árválkodott, és kényszerítette egy sávba összeszűkülni a forgalmat."

Mint arról korábban az Origo is írt, a Blaha Lujza tér felújítása az eredeti, Tarlós István korábbi főpolgármester által megrendelt tervekhez képest 400 millió forinttal drágult, miközben kevesebb műszaki tartalommal valósul meg. Kimaradnak a különböző térépítészeti, közlekedési, közműkiváltási elemek, és nem épül buszváró, sem pavilonépület kávézóval és nyilvános illemhellyel. Az aluljáró bővítését szintén kihúzták a feladatok közül.

Mindeközben kérdéses, hogy egyáltalán elkészülnek-e a felújítási munkálatok 2022. IV. negyedévére, ahogyan az a tervekben szerepel. A Metropol több videót készített arról, hogy a melósok unatkoznak és olyan is előfordult, hogy munka helyett az aluljáróban fociztak.

Érthetetlen reggel kilenc utáni menetrendről számol be a Metropol az 1-es villamossal kapcsolatban. Kimaradt járatok, garázsmenet és tanulószerelvények lassítják a közlekedést a rekkenő hőségben. Egyik végállomástól a másikig eljutni embert próbáló feladat - írják.

Azt írja a lap, hogy számos járatot kiállítanak a Hidegkúti Nándor Stadionnál, tanulójáratok, félreálló szerelvények vagy csak a Puskásig járó villamosok róják az utakat. Reggel 9-ig még minden rendben működik, de sokan járnak a vonalon 9 után is, ráadásul pl. a népligeti buszpályaudvarról utazók ilyenkor is közlekednek, így érthetetlen a káosz.

A Metropol több munkatársa is az említett szakaszon jár, a tapasztalatok szerint egyik végállomástól a másikig eljutni embert próbáló feladat. Sokszor akár plusz 40 percet is igénybe vehet, mire eljutnak a szerkesztőségig - írják.

 


Reggel 9 óráig sűrűn járnak a villamos különböző fajtái, kilenc óra után azonban valami megváltozik, és beüt a káosz a Hungária körúti villamos vonalán. A probléma nem új keletű,ám a nyári embert próbáló hőhullámban még idegesítőbb, ha csak a harmadik, negyedik járatra férünk fel húsz perc várakozás után

 - írják.

A lap néhány utazót meg is szólaltatott:

Ritkán járok erre ebben az időszakban, de nem vagyok megelégedve a villamosokkal. A régi kocsikon nincsen légkondi, az újakon pedig hol üzemel, hol nem, és irtó nagy a meleg.

Berni:Volt már, hogy késtem a munkámból, mert nem jött a sima egyes, de szerencsére még retorzió nem ért emiatt a főnökeimtől.

Krisztián:Ritkán járok az egyes villamossal, így még nem tapasztaltam ezt a problémát, szóval a kimaradó járatok nem zavarnak. Engem az zavar, ha nincs légkondi. Nagyon meleg tud lenni a régi villamosokon, így én inkább addig várok, ameddig nem érkezik egy olyan, amin van klíma.

Roli:Autóval járok, sajnos most szervizben van, emiatt így kellett jönnöm, de ma lehet, hogy elkések... A dugótól persze nagyon ideges leszek mindig, de ez van.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.