Magyar Péter hr-főnöke : Jól jöhet pár százezer ember halála

POLITIK
Létrehozva: 2022.05.04.

Akkor végünk lenne – mondják a magyar autósok

Megkérdeztük a sofőröket az orosz olajembargóról.

A magyar sofőrök döntő többsége katasztrofálisnak tartaná, ha Magyarország is csatlakozna az Oroszország ellen tervezett európai uniós olajembargóhoz, mivel az az üzemanyagárak drasztikus emelését eredményezné, ami magával hozná minden szállított áru drágulását, és ez már nem csak az autósokat érintené. Emiatt örülnek a hazai benzinárstopnak, és támogatják a magyar kormány álláspontját, hogy nem szavaznák meg ezt a szankciót.

Fotó: pixabay.com

Azt is jól érzékelik, hogy az embargó nemcsak horribilis drágulást hozna, hanem benzinhiányt is eredményezne, hiszen a magyar olaj kétharmada Oroszországból érkezik, így enélkül az összeomlás szélére kerülne a magyar gazdaság. Sokan rámutattak, hogy ez korlátozásokat, szigorúan megszabott fejadagokat jelentene, ami a személy- és árufuvarozók munkáját is ellehetetlenítené. Ezért is örülnek annak, hogy Orbán Viktor határozottan kiáll a hazai érdekek mellett. 

Íme a videó az utca emberének véleményéről:

Noha Magyarország eddig minden Oroszország elleni szankciós csomagot megszavazott az Európai Unióban, olyanokra nem fog igent mondani, amelyek ellehetetlenítenék az orosz kőolaj és földgáz magyarországi szállítását – erősítette meg a külgazdasági és külügyminiszter kedden.

Hazánk energiaellátásának biztonságát nem vagyunk hajlandók feladni

– hangsúlyozta kazahsztáni látogatásán Szijjártó Péter

Brüsszel könnyen beszél, mert az Európai Unió olajimportjának csak negyede származik Oroszországból, miközben Magyarország esetében ez az arány kétharmados, ráadásul a Kazahsztánból vett olaj is Oroszországon át folyik idáig. 

A Századvég Konjunktúrakutató energiaüzletágának vezetője szerint a mi régiónkban leghamarabb két-három éves időtávban lehetne arról gondolkodni, hogy véglegesen leálljon az orosz olajimport, de ennek is több száz milliárd forintos költségei lennének. 

A megoldandó műszaki feladatok roppant idő- és költségigényesek

– mutatott rá Hortay Olivér, aki szerint az Európai Bizottság szankciójavaslatait a társadalom sehol nem támogatja

A magyar kormány a múlt héten döntött úgy, hogy az élelmiszerekkel együtt újabb két hónappal, július 1-jéig meghosszabbítja a benzinárstopot. A legtöbb hazai autósnak ez fix 480 forintos literenkénti árat jelent, miközben másutt lassan már az ezer forintos, eddig elképzelhetetlen csúcsot ostromolja a benzinár. Már a leggazdagabb európai országokban is arra készítik fel a lakosságot, hogy a közelgő gazdasági válság miatt meg kell húzni a nadrágszíjat. 

Annyi bizonyos, hogy az autótartás luxus lesz, és nemcsak nyugaton. Két hete Romániában alakultak ki kaotikus jelenetek a benzinkutakon, miután elterjedt a pletyka, hogy az üzemanyagok literenkénti ára 10 lej, azaz átszámítva 750 forint közelébe kúszik. A németek a töltőállomásoknak fizetett árkiegészítésben gondolkodnak, a britek pedig a valaha volt legnagyobb üzemanyagadó-csökkentésről döntöttek. Mindeközben Magyarországon a benzin és a gázolaj a maximalizált árak miatt a legolcsóbbak között van az Unióban. 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek