tóth gabi
A főpolgármester rosszul valósított meg egy lenyúlt ötletet.
Agyonbüntetik az erzsébetvárosiakat, illetve a kerületben parkoló autósokat, miután az önkormányzat hibás KRESZ-táblákat helyezett ki az új “kizárólagos” parkolóhelyek jelzésére. Karácsony Gergely lenyúlta a Belváros ötletét, amit ráadásul Erzsébetváros rosszul valósít meg: így a bírságok mellett ahelyett, hogy a lakók több parkolóhelyhez jutottak volna, több százzal kevesebb lett.
2020 novemberében Szentgyörgyvölgyi Péter belvárosi polgármester az egész fővárosra vonatkozó javaslatot tett le Karácsony Gergely asztalára azzal, hogy módosítsa a közgyűlés a parkolási rendeletet. Így a kerületi polgármesterek kijelölhették volna saját kerületük lakói számára azokat a parkolóhelyeket, amelyeket csak helyiek vehetnek igénybe.
A főpolgármester ezt elutasította, mondván, a közgyűlés egy magasabb rendű jogszabály miatt nem módosíthatja parkolási rendeletét, illetve a közterületi parkolás újraosztásán sem változtathat. Az V. kerület beadta saját forgalomtechnikai terveit a budapesti közútkezelőhöz is, amire csak fél év után kaptak mondvacsinált okokból elutasító választ. Ekkor derült ki a kormánypárti vezetésű Belváros számára az is, hogy az ellenzéki vezetésű Terézváros közben már megkapta a lehetőséget a kizárólagos parkolóhelyek kijelölésére Karácsony Gergelytől.
Mostanra az új parkolási rendet már két másik baloldali vezetésű városrészben - a VII. és a IX. Kerületben - is bevezették. Úgy tűnik, Karácsonyék bicskája mégis beletört a „kölcsönvett” ötletbe, miután emberei nem tudják megvalósítani azt. Az erzsébetvárosi amatőr kivitelezés miatt például, nem csak, hogy sorra büntetik az autósokat, de több száz parkolóhellyel kevesebb is lett a kerületben.
Rossz jelzőtáblák miatt bírságolják az autósokat
"A jogsértő helyzetet maga a baloldali többségű önkormányzat idézte elő. A lakossági parkolási helyeket jelző táblák ugyanis általános parkolási tilalmat jelentenek, amely alól csak a 18:00 és reggel 07:00 közötti időszakban engedélyez kivételt a lakossági parkolási engedéllyel rendelkezőknek a kiegészítő jelzés" – mondta el Dr. Bajkai István országgyűlési képviselő a Metropolnak.
A rossz táblával a baloldal jogilag több száz parkolóhelyet szüntetett meg. Eközben arra buzdítják az autósokat, hogy nyugodtan parkoljanak oda, mert szabad. Beszedik a parkolási díjat és pótdíjaznak is, holott a várakozni tilos tábla mögött parkoló autóknál ezt nem tehetnék meg. Azt javasoljuk, hogy amíg a helyzet nem nyer tisztázást, takarják le a tévesen kihelyezett táblákat és azonnal intézkedjenek a táblák cseréjéről. Amíg a táblák letakarása vagy cseréje zajlik, azonnal fejezzék be az autók bírságolását az olyan helyeken, ahol a jogszabályok azt nem teszik lehetővé – mondta.
A parkolóhelyek felét alakították át
Ilyen durva parkolóhely-csökkentésre még nem volt példa Budapesten - árulta el a Metropolnak a politikus, aki hozzátette, hogy a kerületi önkormányzat a parkolóhelyek felét alakította át a lakosság számára fenntartott kizárólagos parkolóhellyé. Több panasz is érkezett jogtalan büntetésekről.
Február 1. óta 350 esetben járt el a VII. kerületi önkormányzat
A Metropol megkeresésére az Erzsébetvárosi Önkormányzat meglepő adatot közölt. - Az intézkedés bevezetése utáni első hónapban még csak figyelmeztetést kaptak a szabálytalanul várakozók, az „éles üzem” február 1-én indult. Az azóta eltelt időszakban kollégáink mintegy 350 esetben jártak el - jellemzően kerékbilincset alkalmazva - a szabályokat megszegő autósokkal szemben – tájékoztatott a VII. kerületi önkormányzat és hozzátették, hogy a rendszert a következő hónapokban kibővítik, terveik szerint hamarosan Középső- és Külső-Erzsébetvárosban is lesznek kizárólagos lakossági parkolóhelyek.
Karácsonyék mellébeszélnek: kettős mércével szívatják a belvárosi lakókat
Míg a Városháza az V. kerülettől ellopott ötletet engedélyezte a baloldali kerületekben, addig a kormánypárti Belvárosban mondvacsinált ürüggyel nem. A kizárólagos lakossági várakozóhelyek kialakítását elsőként kezdeményező Szentgyörgyvölgyi Péter V. kerületi polgármester szakmai tervének megvalósítását utólag “’mikromobilitási pontok” kialakításához kötötték – miközben nem veszi figyelembe az egyes kerületek meglévő adottságait. Így azt, hogy a Belvárosban már jelenleg is – Budapesti viszonylatban legsűrűbben - 2000 kerékpár leparkolására alkalmas és folyamatosan fejlesztett infrastruktúrával rendelkezik. Összességében egyértelmű szerintük, hogy a Karácsonyék „gumielvek” mentén folytatják a tárgyalásokat, egyik alkalommal ilyen, másik alkalommal már amolyan ultimátumszerű feltételeket szabnak a kerületnek.
Így vélekednek az erzsébetvárosiak
Laci:Ez nem korrekt. Így is kevés a parkolóhely a kerületben, a kizárólagos parkolóhelyeket jelző táblákat meg nem lehet jól észrevenni, így rákerül a bilincs az autókra. Nagyon rossz ötlet volt több száz parkolóhelyet elvenni a kerülettől.
Emőke: A táblák nem egyértelműek, így nagyon sokat tudnak leakasztani a büntetésekből. Ami a kerületben folyik, de az egész városvezetés kész katasztrófa. Kötelességük lenne minden embernek parkolóhelyet biztosítani.
Ferenc: Szerintem ez nem helyes. Értem én miért vezette be az önkormányzat, de annak is le kell tudnia parkolni, aki albérletben lakik itt, vagy csak ügyet intézni jön és nem kerületi lakos. Eddig is bonyolult volt helyet találni, hát még most!