kulcsár edina
Nem csak rábeszélnek a vásárlásra, de fontos részleteket is elhallgatnak.
„Felhívott egy hölgy azzal, hogy ebben a vírusos időszakban segíteni akar. Mivel ingyen vitamincsomagot ajánlott, elfogadtam. Csak a postát kellett kifizetni, ami 990 forint volt. Aztán három hét múlva jött a meglepetés: újabb csomag érkezett, ezúttal 3990 forint volt az ára. Mivel nem rendeltem, felhívtam őket. A cég közölte, hogy az ajándék elfogadásával elfogadtam, hogy küldik. Ha nem kérem, le kell mondani” – panaszolta Sz. Andrea.
Többen kaptak ilyen telefonhívást az elmúlt időszakban, mivel először ajándékot ajánlanak sokan elfogadják. Később, ha megérkezik a vitamin pedig kifizetik , annak ellenére, hogy nem rendelték meg. Sok idős ember azt sem tudja, hogyan kell lemondani és inkább fizeti tovább.
Rengeteg embert átvertek ezzel a módszerrel. Nem csak az aljas lehúzásról számolnak be a neten az emberek, de a termék minősége is kifogásolható. Kevés benne a hatóanyag és olyan is volt, akinél vérnyomás-problémák léptek fel ennek hatására.
Az egyik ilyen cég, a „Helvetia Apotheke” ellen a gazdasági versenyhivatal is eljárást indított korábban. Pontosabban a nagyszámú panasz alapján a Helvetia Apotheke d.o.o. és a Helvetia Direct Marketing s.r.o. vállalkozásokkal szemben indult eljárás. A vizsgálatot azért kezdték, mert a gyanú szerint a termékek telemarketinges népszerűsítése során a cégek jelentős információkat hallgatnak el a fogyasztók elől, például a kereskedelmi gyakorlat célját, a vállalkozás pontos nevét és címét, illetve a szerződéstől történő elállás feltételeit illetően. A megkeresést követően a cégek a postai úton megküldött csomaghoz számlát, illetve fizetési felszólítást mellékelnek, melyek valószínűsíthetően azt a hamis benyomást keltik a fogyasztóban, hogy már megrendelte a termékeket.