Létrehozva: 2021.12.04.

Botrány: egy gépnyi utast hagyott cserben a Ryanair

A magyar utasok nem érték el a végcéljukat, de segítséget sem kaptak.

Szerző Ripost

Egy utazós Facebook-csoportban osztotta meg egy magyar nő a pénteki kalandjukat. A Ryanair járatával mentek volna Budapestről Rigába, ám nem úgy sikerült az utazás, ahogy azt eltervezték. Ahogy a nő kifejtette, a Ryanair járat eleve késéssel indult.

„A monitoron változó mértékű késés jelent meg, 1 óra, 3 óra, 5 óra. Információt természetesen senkitől nem kaptunk, csak 2 db 1350 ft-os étkezési vouchert. Mi magunk jöttünk rá Google keresés után a késés okára, hogy baleset történt a rigai reptéren, amit átmenetileg lezártak” – írta a posztban.

Végül 15.45-re tűzték ki az indulás időpontját, amihez képest további késéssel, kb. 16.30-kor szállhattak fel.

Riga közelében hosszasan körözött a gép, több, mint 2 óra repülés után értesítette a pilóta az utazóközönséget, hogy hóvihar miatt sem Rigában, sem a környező reptereken nem tud leszállni, ezért visszafordulnak Varsóba. A személyzet a felháborodott utasokat azzal nyugtatta, hogy Varsóból szombaton segítenek Rigába jutni és szállást is kapnak.

„A varsói landolás után a hangosbemondón szóltak, hogy nem lesz sem földi, sem légi úton Varsóból alternatív útvonal Rigába, aki szeretne kiszállhat, de a Ryanair nem tud segíteni. A többi utast visszaviszik Budapestre. Ekkor azt ígérték, hogy szombat reggel különgépet szerveznek Rigába, és szállást is kap mindeni, bővebb tájékoztatást a földi kiszolgáló személyzettől kaphatunk” – folytatta.

„Landolás után nem várt senki minket, a csalódott utasok találtak egy reptéri dolgozót, aki a 2B Celebi jegyirodához küldött, mert ők a Ryanair partnerei. Ott 1 alkalmazott dolgozott, végtelen hosszú sor alakult ki. Várakozás közben egy másik reptéri dolgozó papírokat osztogatott, a Ryanair ügyfélszolgálat +44-es számával és a 261-es légiutasok jogairól szóló törvényt. További fél óra elteltével egy utas, kijött az irodából és szólt, hogy nem lesz semmi különjárat szombaton, 2 átszállással lehet esetleg átfoglalni és szállást sem adnak. A Ryanair cserben hagyott egy gépnyi utast este 11-kor a reptéren” – fogalmazott a csalódott utas.

A poszt alá számos komment érkezett. A posztoló is elmondta, nem azzal van a baj, hogy a pilóta hozott egy felelősségteljes döntést azzal, hogy nem tette le a gépet hóviharban, hanem azzal, hogy a Ryanair társaság nem tájékoztatta az utasokat, majd össze-vissza ígérgetett nekik, végül cserben hagyta őket.

A kommentelők között volt egy másik utas, aki Rigából szeretett volna Budapestre utazni. Azt írta: „Mi tegnap este mentünk volna haza Rigából. Vasárnap megy újra járat haza. Egy napra kaptunk szállást, a másik éjszakát nekünk kell megoldani. Köszi Ryanair.”

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek