kulcsár edina
Már az Instagramon fut az az átverés, amelyben nyeremény hajszárítót ígérnek mindenkinek. Ne dőlj be!
„Nyertél egy **** hajszárítót!” – ez a szlogen most sokaknak ismerős lehet, hiszen ezzel van tele az Instagram. A különböző nyereményeket hirdető, feltételezhetően átverésre szakosodott oldalak mindig jelen voltak a közösségi-oldalak egy részén, azonban az, hogy ez a módszer az Instagramot árassza el korábban ritka volt – írja a Metropol.
Most egy egészen idegesítő verziója terjedt el a képmegosztó-oldalon és tulajdonképpen lassan Magyarország összes felhasználója találkozik ezekkel a kamu nyeremény hajszárítókat bemutató profilokkal.
Maga a helyzet egészen egyszerű, hiszen annyi történik, hogy kommentben, vagy bejegyzésben megjelölik a különböző felhasználókat. A bejegyzésekben arról tájékoztatnak, hogy a megnevezett „szerencsések” egy hajszárítót nyertek, amit csak akkor kaphatnak meg, ha rányomnak egy linkre. Természetesen, akik tisztában vannak azzal, hogy létezik hasonló átverés nem nyomnak rá a linkre, főleg ha ez napi szinten háromszor is megtörténik, de ettől függetlenül érdemes odafigyelni a helyzetre. Sokan lehet, hogy elsőre fel sem fogják, hogy ez az egész könnyen átverés lehet.
„Egy egész uszodának elegendő hajszárítót nyertem már”
Szerencsére a Metropol dolgozói is egyre nagyobb mennyiségben rendelkeznek a megnyert virtuális hajszárítókkal, így pár tapasztalatot mi is meg tudunk fogalmazni.
„Sajnos engem már napok óta érnek a hasonló gratulációk, de nem mindegyiknek tudtam pontosan ugyanúgy örülni. A csúcspont az volt, amikor a munkám miatt használt és a saját profilomon felváltva jöttek az értesítések. Ekkor én már jelentettem és tiltottam minden korábbi felbukkanó oldat, de mindig jött egy újabb. Végül a munkahelyi profilomra érkezett megint egy értesítés, amitől elvesztettem mindenfajta türelmem, így a tiltás és jelentés előtt még egy pár sort megfogalmazva közöltem, hogy felesleges engem jelölgetni, mert csak jelentem ezeket a felhasználókat és különben is a jelenlegi hajszárítóm bőven megfelel a céljának. Nem mintha hittem volna a ”cseles„ ötletem sikerességében, de meglepetésemre két napig csak a másik profilomat zaklatták a hasonló megjelölések. Sajnos azonban a harmadik napon újra elindult a végeláthatatlan hajszárító zuhatag. Tulajdonképpen egy egész uszodának elegendő hajszárítót nyertem már”
Nehéz bizonyítani, de a hajszárítós megjelölésekkel egyidejűleg ismeretlen helyről próbáltak belépni a kollégánk Instagramjába. A megjelölés után sajnos, akár vétlenül is sikerülhetett rákattintani a linkre, így mindenkinek ajánljuk, hogy gyakrabban figyeljék az alkalmazáson belül, hogy honnan és mikor jelentkeznek be a fiókjukba.
A Metropol megkereste a rendőrséget is a kérdéssel kapcsolatban.