kulcsár edina
A Közlekedési Múzeum az elmúlt két évben óriási erőfeszítéseket tett, hogy minél több régi járművet megmentsenek.
Vitézy Dávid 2016 óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója is.
„Nyáron volt egy időszaki kiállításunk még a MÁV elhagyatott régi csarnokában, óriási érdeklődés mellett” – mondja erről.
„Most pedig az annak otthont adó gyönyörű régi vasúti járműjavítót fogjuk átalakítani múzeummá. A Közlekedési Múzeum az elmúlt két évben óriási erőfeszítéseket tett, hogy minél több régi járművet megmentsünk. Például alig volt Ikarus busz, pedig lassanként eltűnnek az utakról. A régi budapesti villamosokból a legtöbb széria hiányzott, ezeket most pótoljuk. Nemrég felújítottunk egy farmotoros Ikarust, megmentettünk egy Ford T-modellt, most pedig egy gyönyörű, régi Csepel teherautóról tárgyalunk. Ami ma roncsnak tűnik, 30-40 év múlva olyan érték lesz, hogy mindenki a csodájára jár. Sajnos a háború előttről egyetlen budapesti busz sem maradt meg. Amiket megőriztek, azokat a 90-es években a Demszky-féle városvezetés szétvágatta és ócskavasként eladta. Most van itt az ideje, hogy megmentsük a 20. század második felének a járműveit, a Ganz villamosokat, az Ikarus buszokat, a KGST autóit és motorjait, a szocializmus mozdonyait. Ha most nem tesszük meg, a magyar járműipar ezen dicső darabjai pár éven belül nyom nélkül fognak eltűnni. Pedig ezek nemcsak vasdarabok, hanem közös emlékeink a város és az ország múltjából!” – mondja Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.