tóth gabi
Húsz éves problémára keresnek megoldást a pestszentimrei lakók, elkeseredésükben petíciót indítottak, miután a Szaniszló Sándor (DK) vezette önkormányzat nem képes felszámolni a Szálfa utca – Lőrinci úti kereszteződést, az úgynevezett halálsarkot. Ezen az útszakaszon volt olyan hét, amikor öt baleset is történt.
Pestszentimrén, a Lőrinci út és a Szálfa utca kereszteződésében egy kisbuszelsőbbségadás nélkül hajtott át, emiatt személyautóval ütközött. A vétlen sofőr súlyos sérülésekkel került kórházba.
Ez a baleset júliusban történt, és nem az egyetlen volt.
Előfordult olyan is, amikor a sofőrt a fáról kellett leszedni, vagy autóból kivágni.
Azt mondják a környékbeliek, hogy van olyan hét, amikor szinte naponta egy vagy akárkettő ütközés is történik, és van olyan hét, amikor megússzák a csattanásokkal, sikollyal,elborzasztó szituációkkal járó karambolokat. Nem is beszélve arról, amivel ez jár.
A helyszínre rendszeresen kivonul a rendőrség helyszínelni, a mentő is kiérkezik és a tűzoltóság is áramtalanítja a járművet, illetve szinte kivétel nélkül nagy mennyiségben kerül szennyeződés az úttestre. A legrosszabb persze az, hogy emberek sérülnek meg, ki súlyosabban, ki könnyebben. Ráadásul nehezíti az általános közlekedést, hogy a balesetek idején forgalomkorlátozás lép életbe átmenetileg. Emiatt a buszok (284E, 184-
es) sem tudnak úgy haladni, hogy betartsák a menetrendet.
Azt mondják, a balesetek zöme gyorshajtás miatt, illetve figyelmetlenségből fakad. Viszont a Metropol helyszíni szemléjéből is kiderül, hogy a Szálfa és a Lőrinci út sarka nemteljesen derékszögű, ahogyan az általában lenni szokott, és a sofőr nem látja be a kereszteződést úgy, ahogy az szükséges volna. Ráadásul a Lőrinci úton egy emelkedő is megelőzi azt, ami miatt az ott haladó autó sebessége is nagyobb lesz, a fák pedig szintén takarják a kereszteződést.
A közelben lakók már sokszor jelezték a problémát az önkormányzatnak, de eddig nem történt előrelépés az ügyben. A petíció indítója 22 éve él a helyszín mellett, az ablakból pont rálát a kereszteződésre.
„Még óvodás koromból is vannak emlékképeim az itteni balesetekről, de az utóbbi tíz évben és főleg nyáron egyre több karambol fordul elő -
meséli tapasztalatait a Metropolnak Banitz Boglárka. – Nemrég egy éles sikolyt hallottam, kinéztem és egy Citroen repült a levegőben, végül fejre állt. Félelmetes volt! Két hete a tűzoltók vágtak ki a kocsiból egy áldozatot, a sofőrt pedig a mentő vitte el” - folytatja.
A petícióval azt szeretnék elérni, hogy az önkormányzat építsen körforgalmat, vagy helyezzen ki lámpákat.
A petíciót itt tudod aláírni, amennyiben támogatni szeretnéd a kereszteződésrendezésének ügyét:
https://www.peticiok.com/signatures_with_comments.php?petition_id=328889&page_num
A helyi kezdeményezés hírére Ferencz István önkormányzati képviselő (DK) látszólag pozitívan reagált egy posztban, ugyanakkor türelmet kért pénzhiányra hivatkozva, és kilátásba helyezte a 2022-es választást. Mindez azt feltételezni, hogy a baloldal általvezetett XVIII. kerületi Önkormányzat inkább hagyja megtörténni a baleseteket, és teszi ki veszélynek a kerületieket is, mint sem hogy pénzt csoportosítson át a helyzetmegoldására.
„Mi a legutóbbi választások előtt elkezdtük vizsgálni a megoldást, de 2019 után már nem tudtuk folytatni. Azt viszont szerettük volna elérni, hogy a jelenlegi vezetés tervezze be az önkormányzat 2021-es éves költségvetésébe a körforgalom megépítését„ – ezt már Dr. Lévai István Zoltán, a XVIII. Kerületi Önkormányzat Fidesz-KDNP-s képviselője mondta el, aki tájékoztatott arról is, hogy a javaslatukat a baloldali többségű testület lesöpörte és azóta sem történt semmi az ügyben.
”Ha igazán akarná a városrész vezetése, akkor a kerület teljes egészében is átvállalhatná mind a tervezés, mind a megvalósítás részleges vagy teljes költségét, annak ellenére, hogy ez alapvetően fővárosi feladat lenne”- hangsúlyozta Dr. Lévai István Zoltán.
A képviselő a műszaki információkat is elárulta: „Ha lámpák kihelyezésében gondolkodnánk, akkor az legalább 50 millió forintot jelentene az önkormányzatnak, ha körforgalomban, az ennek minimum a duplája. Tehát nem akkora összeg, ami csődbe sodorná sem a kerületet, sem a fővárost. A lámpák esetében torlódásra kell számítani, ezért lenne jobb a körforgalom. Utóbbi megépítéséhez viszont tulajdoni viszonyokat kellene rendezni, ami időigényes és valószínű valamennyi erdőcserére is szükség volna, ezért is fontos, hogy mihamarabb útnak lehessen indítani a tervezést és majd a kivitelezést. Reméljük, amegoldással nem vár a baloldali vezetés a választásokig, mert ez azt jelentené, hogy politikai haszonszerzésből cselekszik és nem a lakosság érdekeit képviseli.”
A Metropol szerkesztősége kiment a Szálfa utca és a Lőrinci út kereszteződéséhez, amit a helyiek csak halálsarokként emlegetnek. A környékbeliek szerint sok a baleset, sőt aközeli üzlet dolgozói gyakran hallják az ütközések miatti csattanásokat.
Csaba: „Nagyon tele van a hócipőm az egésszel, amikor például balra próbálok kanyarodni a Szálfa utcáról a Lőrinczi útra, alig látok az emelkedőtől. Iszonyat.”
Gyuri: „Igyekszem olyankor jönni, amikor kisebb a forgalom. Az igazi probléma, hogy nem nyilvánították főúttá a Szálfa utcát, és sokan nem tudják, hogy jobbkezes útról van szó. Másik probléma, hogy nem elég széles az utca.”
Utánanéztünk: éppen csak „ízelítő” a karambol-lajstromból
• 2021. 07. 10. Összeütközött két gépkocsi
• 2021. 04. Felborult egy autó
• 2019.04.18.Durva baleset, egy ember megsérült
• 2019.03.21. Két gépkocsi ütközött össze
• 2015.09.26. Két személyautó karambolozott