RETRO RÁDIÓ

Lehet, hogy mégsem defekt okozta az M7-esen a buszbalesetet

Lehet, hogy mégsem defekt okozta az M7-esen a buszbalesetet
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2021. 08. 17. 13:40

Több variáció is felmerült, hogy miért balesetezett vasárnap hajnalban a Horvátországból hazafelé tartó busz. Ám egy lapunknak nyilatkozó szakértő szerint egy variációról még nem esett szó.

Mint ahogy arról a Ripost beszámolt, nyolcan a helyszínen meghaltak, nyolcan súlyosan és negyvenen könnyebben sérültek meg az M7-es autópályán Szabadbattyánnál történt vasárnap hajnali buszbalesetben.

A busz valamiért átszakította a szalagkorlátot és az autópálya felüljáró hídpillérjének ütközött, majd oldalára borult. A balesetben a sofőr is meghalt.

Szabadbattyán, 2021. augusztus 15.
Tûzoltó és rendõrök az árokból kiemelt, hajnalban balesetet szenvedett autóbusznál az M7-es autópálya mellett Szabadbattyán közelében 2021. augusztus 15-én. A balesetben nyolcan meghaltak, nyolcan sérültek meg súlyosan, negyvenen könnyebben. A buszon Horvátországban nyaraló magyar turisták utaztak.
MTI/Vasvári Tamás

Először sajtóhírekben felmerült a rosszullét, majd az elalvás lehetősége is, majd később egy utas már durrdefektről beszélt.

A Ripost megkeresett egy közlekedési szakértőt, hogy az eddig megjelent felvételek és hírek alapján számba vegyük a lehetőségeket. Az jól látszik a buszról eddig megjelent képeken, hogy a jobb első kereke sértetlen. A bal első kerék azonban gyakorlatilag eltűnt, ahogy a busz bal eleje is, ám attól, hogy a fotókon nem látszik a kerék, a helyszínen valahol ott volt a baleset után. A neve elhallgatását kérő szakember szerint egy dologról még nem esett szó.

2021.08.15. Buszbaleset az M7 autópálya Szabadbattyáni lejárónál. Nnagy Norbert. Fejér Megyei Hírlap.

„Durrdefektnél arra kezd el húzni a jármű, amelyik kerekékből hirtelen eltűnik a nyomás. Most csak az első kerekekről beszélek, mert a hátsó durrdefekt bonyolultabb mozgásokat idézhet elő és a képek alapján a busz hátsó kerekei sértetlennek látszanak„ – fogalmazott a férfi.

„Ám mivel a bal első kerékről semmit nem tudunk, valóban megtörténhetett akár egy bal első durrdefekt is, melynek következtében a busz hirtelen balra indult, erre a vezető ösztönösen jobbra húzhatta a kormányt, amely az egyik lehetséges ok lehet. Ám létezik elméletben egy másik lehetséges teória is” – mondta a szakértő.

„Több évvel ezelőtt Görögországban történt egy olyan buszbaleset, amely azért következett be, mert a buszvezető megijedt valamitől és elkapta a kormányt. Ettől a busz belengett és oldalára borult. Nem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen járműnek teljesen más a súlypontja mint egy személyautónak, így egy hirtelen kormány-korrigációtól olyan lengések indulhatnak be, amely boruláshoz is vezethet„ – hangsúlyozta a szakértő, aki szerint a vizsgálatok – amelynél nagyon fontos lesz meghatározni az autóbusz sebességét is – száz százalékban kideríthetik, hogy pontosan hogyan és miért történt a halálos áldozatokkal is járó baleset, amelynél a műszaki hibát sem lehet egyelőre kizárni.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.