tóth gabi
Több variáció is felmerült, hogy miért balesetezett vasárnap hajnalban a Horvátországból hazafelé tartó busz. Ám egy lapunknak nyilatkozó szakértő szerint egy variációról még nem esett szó.
Mint ahogy arról a Ripost beszámolt, nyolcan a helyszínen meghaltak, nyolcan súlyosan és negyvenen könnyebben sérültek meg az M7-es autópályán Szabadbattyánnál történt vasárnap hajnali buszbalesetben.
A busz valamiért átszakította a szalagkorlátot és az autópálya felüljáró hídpillérjének ütközött, majd oldalára borult. A balesetben a sofőr is meghalt.
Először sajtóhírekben felmerült a rosszullét, majd az elalvás lehetősége is, majd később egy utas már durrdefektről beszélt.
A Ripost megkeresett egy közlekedési szakértőt, hogy az eddig megjelent felvételek és hírek alapján számba vegyük a lehetőségeket. Az jól látszik a buszról eddig megjelent képeken, hogy a jobb első kereke sértetlen. A bal első kerék azonban gyakorlatilag eltűnt, ahogy a busz bal eleje is, ám attól, hogy a fotókon nem látszik a kerék, a helyszínen valahol ott volt a baleset után. A neve elhallgatását kérő szakember szerint egy dologról még nem esett szó.
„Durrdefektnél arra kezd el húzni a jármű, amelyik kerekékből hirtelen eltűnik a nyomás. Most csak az első kerekekről beszélek, mert a hátsó durrdefekt bonyolultabb mozgásokat idézhet elő és a képek alapján a busz hátsó kerekei sértetlennek látszanak„ – fogalmazott a férfi.
„Ám mivel a bal első kerékről semmit nem tudunk, valóban megtörténhetett akár egy bal első durrdefekt is, melynek következtében a busz hirtelen balra indult, erre a vezető ösztönösen jobbra húzhatta a kormányt, amely az egyik lehetséges ok lehet. Ám létezik elméletben egy másik lehetséges teória is” – mondta a szakértő.
„Több évvel ezelőtt Görögországban történt egy olyan buszbaleset, amely azért következett be, mert a buszvezető megijedt valamitől és elkapta a kormányt. Ettől a busz belengett és oldalára borult. Nem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen járműnek teljesen más a súlypontja mint egy személyautónak, így egy hirtelen kormány-korrigációtól olyan lengések indulhatnak be, amely boruláshoz is vezethet„ – hangsúlyozta a szakértő, aki szerint a vizsgálatok – amelynél nagyon fontos lesz meghatározni az autóbusz sebességét is – száz százalékban kideríthetik, hogy pontosan hogyan és miért történt a halálos áldozatokkal is járó baleset, amelynél a műszaki hibát sem lehet egyelőre kizárni.