tóth gabi
Szilvia és férje, András a booking.com oldalán foglalt magának szállást az álomszép görögországi Artemidára. Ám amikor megérkeztek, kiderült, nem is létezik az épület. Rémálommá vált az álomnyaralás.
Alig várta az enyhítést Szilvia és férje, András: a pár elsők között foglalt külföldi nyaralást a korlátozások feloldásakor, de rémálommá vált a gondosan megtervezett álomnyaralás.
„Rövid keresgélés után Artemidára, egy Athénhez közeli kis városkára esett a választásunk. Egy fotó nélküli apartmant foglaltunk booking.com oldalán, mivel nekünk csak egy szoba kellett ággyal és fürdővel, ahol esténként álomra hajthatjuk a fejünket, mivel aktív pihenést terveztünk túrázással, városnézéssel” – kezdi történetüket Szilvia.
„A foglalásunkat gyorsan visszaigazolták, és a szállás teljes díját, 450 eurót is levették a számlánkról. Mivel a booking.com portálon megtaláltuk a szállásadó e-mail címét, indulás előtt megírtuk neki, hogy mikor érkezünk pontosan és az interneten térképen azt is ellenőriztük, pontosan hova megyünk. Úgy éreztük, nagyon körültekintően jártunk el, s alig vártuk, hogy elkezdődjön az álomutazás” – idézi fel Szilvia.
Az első furcsaság az athéni repülőtéren érte a párt.
„Amint meghallotta a taxis az apartmanunk címét, értetlenül nézett ránk. Kiderült, hogy az valójában az egész kerületet jelöli. Nekünk ez nem tűnt fel, pláne, hogy a Google Mapsen láttuk is az utcát, a környéket, tehát el tudtuk helyezni, hogy hova megyünk. Hívtuk a booking.com-ot, ahol megadták a szállásadó telefonszámát, akit rögtön megcsörgettünk. Mivel nem beszélt angolul, jól jött a görög taxis nyelvtudása” – meséli Szilvia.
Az újabb pofon akkor érte a magyar párt, amikor a szállásadó közölte: már nincs apartmanja és két éve megszüntette az együttműködést a booking.com oldallal. „Este 11 óra volt. Kitetettük magunkat a városka központjában, kifizettünk 80 eurót a fuvarért és csak reménykedni tudtunk, hogy lesz fedél a fejünk felett.”
A kimerült házaspár – 1500 kilométerre az otthonától – éhesen és szomjasan, két bőröndjével járta az utcákat, hogy találjon egy helyet, ahol megszállhatnak. Csakhogy ilyen későn már az apartmanok sem fogadnak vendéget. „Az egyik sarki bolt eladója az utca végén található hotelbe irányított minket, ahol reggelivel együtt 120 euróért kínáltak egy szobát. Nem volt más választásunk, kivettük.”
A pár még aznap éjjel e-mailben panaszt tett a booking.com-nak. „Úgy gondoltuk, hogy ezzel mi mindent megtettünk annak érdekében, hogy majd hazaérkezésünk után foglalkozzanak az ügyünkkel. Már csak élvezni szerettük volna a nyaralásunkat. Másnap új hely után néztünk, igaz, az is többe került, mint az eredetileg kifizetett szállásunk” – árulta el Szilvia.
A pár végül csak hosszas huzavona után kapta vissza a korábban befizetett összeget.