kulcsár edina
A helyszínen meghalt egy autó utasa abban a balesetben, ami az M5-ös autópálya Röszke felé vezető oldalán, a Csengelei pihenő közelében történt.
Mint arról a Ripost beszámolt, egy ember meghalt, egy pedig megsérült, amikor kamion hajtott a veszteglő kocsisorba az M5-ösön szerda délután. Valamivel 14 óra előtt a sztráda 130-as kilométerénél hajtott bele az autópályán a három korábbi baleset miatt feltorlódott járműsorba a teherautó sofőrje.A tehergépjármű egy személyautónak ütközött, melynek vezetője a balesetben megsérült, utasa a helyszínen meghalt.
A tragikus hír hallatán rengetegen írtak kommentet a Facebook-on, hogy megosszák a véleményüket.
„Az ember sokszor tud mérgelődni, hogy dugóban áll vagy kerülni kell baleset miatt, ellenben kevésszer jut eszünkbe, mekkora szerencse, hogy nem miattunk van…” – írta Péter.
Voltak, akik a kamionosokat anyázták, és olyanok is, akik azt javasolták, hogy mindenkinek be kellene kapcsolnia a vészfék asszisztenst. Kommentháború robbant ki a kamionosokat védők és a támadók között.
„Kötelezni kellene a vészfék asszisztens beépítését minden kamionba, így ha a sofőr birka, akkor is van esélye az előtte lévőnek!” – vélekedik János.
„Őket is azért ölték meg (isten nyugosztalja őket), mert sietett polcokat feltölteni a boltba vagy talán lejárt a vezetés ideje, úgy ezt a választ adják, ja és mennyi kell hogy legyen a követési távolság a kamionok közt? Mit is ír elő a KRESZ? Na de mindegy, most siethet a kamionos, remélem továbbra is tartja a menetidőt. Talán nem a filmet kellene nézni vagy a telefont nyomkodni, hanem odafigyelni az útra és másokra is. Az ilyenek bárcsak a saját rokonait ölnék meg, akkor lehet hogy jobban figyelnének és talán figyelmeztetnének másokat is a hibájukról. Lehet, hogy erősen fogalmaztam, de lássuk be, ha megvan a baj, az áru sem ér időben a lerakóhelyre, és senki nem jár jól. Miért nem lehet jobban figyelni?” – tette fel a kérdést Adrián.
„Bevallom őszintén, be szoktam állni kamion mögé, ha kicsit pihenni akarok. 1600-at vezetek le, és elfáradok néha agyilag. De, ha utolér valami másik kamionos, über bunkó: vagy dudál vagy 1 méterre jön mögöttem. Elhiszem, hogy vonzódtok egymáshoz, de a közlekedés társasjáték. Mindenkinek van apja, anyja, gyereke, felesége” – fogalmazott Zsolt.
Természetesen nemcsak támadták a kamionosokat, sokan megvédték őket, és arra hívták fel a figyelmet, hogy egyrészt nem szabad általánosítani, másrészt pedig senki sem egyforma, ahogy egyik körülmény sem az.
„Azzal nem értek egyet, hogy itt egyből az összes kamionost le akarják fejezni! Olyanok, akik 2 csepp esőtől, 2 hópehelytől, tavaszi napsütéstől össze-vissza törik magukat... Ha nyári gumi, azért, ha téli, akkor meg azért. Sértetlenül nem tudnak a Tescóig elmenni, ahonnan elhozzák a kamion által beszállított sz*rokat... Mire ítélkeznek és osztják az észt?” – védte meg a kamionosokat István.
„Olvasom itt a kommenteket, ès azon gondolkozzatok el, hogy miért általánosít mindenki????? Itt ahogy olvastam, a kamionos a hibás, de ennek is oka van, a kérdés, hogy mi???? A kamionosokat köti az idő és a szerződés sajnos, mint általában minden sofőrt, ezt mindenki tudhatja” – írja egy másik kommentelő. „Sok oka lehet, hogy nem állt meg, ill. nem tudott megállni, ez itt nem derült ki.... CSAK AZ A GOND HOGY MINDENKI ÁLTALÁNOSÍT, AMIT NEM KÉNE!!!! NEM VÉDEK ÉS NEM VÁDOLOK SENKIT!!!!! GONDOLJUNK BELE ABBA, HOGY MINDENKI EMBER ÉS CSAK AKKOR HIBÁZUNK, HA DOLGOZUNK!!!! HA KIDERÜL, MIÉRT HAJTOTT BELE, MI VOLT AZ OKA, AKKOR LEHET SZIDNI AZT, AKI VAGY AMI MIATT BELEMENT...” – írta egy kommentelő.
„Először is részvétem az elhunyt családjának és mielőbbi gyógyulást a sofőrnek. Nincs rosszabb, mint amikor elvesztünk valakit. Én is kamionos vagyok. Sok országban jártam már. Sok vezetési stílust tapasztaltam az utakon. Nem vagyunk egyformák. De az tény hogy mindenkit hazavárnak. Ha satu van munkavégzés vagy baleset miatt, akkor én mindig úgy állok meg, hogy ha véletlen nem veszik észre, hogy áll a sor, akkor is kiszálljak a kamionból élve. De van, amikor azt tapasztalom én is, hogy ezt nem mindenki tudja. Ugyanúgy az autósoknak is minimum 70 méter távolságot kellene tartani satukor” – fogalmazott a kamionosként dolgozó Krisztián.
Vészfék asszisztens
A vészfék asszisztens nem kétségbe vonja azon képességünket, hogy időben el tudunk-e kerülni egy ütközést, csupán a megfelelő mértékben támogat minket abban, hogy ne történjen baleset. Attól függően lép működésbe, hogy milyen nagy az ütközésveszély. Ha csak figyelmeztetni akar, hang- és fényjelzéssel kommunikál, ha nagyobb a baj, akkor segít a fékerő növelésében a fékasszisztens aktiválásával. Ha úgy érzékeli, hogy valamit nagyon nem vettünk észre, vagy minket nem vettek észre, akkor automatikusan bekapcsol a fékrendszer és próbálja megállítani a kocsit még az ütközés előtt – olvasható a drivemebaby.hu-n.