kulcsár edina
Felszámolta a főváros az Örs vezér terén és a Rákosmente ügyfélközpontban található jegypénztárat. A hivatalos magyarázat szerint azért, mert nincs rájuk szükség, csökken az utasforgalom. A Metropol azonban azt tapasztalta: mindkét helyszínen nagy igény lenne a személyes jegyvásárlás és ügyintézés lehetőségére.
Május 31-én volt nyitva utoljára a Rákosmente ügyfélközpont, ezzel egyidejűleg az Örs vezér tere közepén található „gomba” is befejezte a működését jegypénztárként, máris sor áll a BKV-jegyekért. A hivatalos tájékoztatás szerint a Budapesti Közlekedési Központ „az utasforgalomhoz igazodóan június 1-től bezárja a XVII. kerületi Rákosmente ügyfélközpontot és az Örs vezér tere HÉV végállomáson található jegy- és bérletpénztárat”.
De a járvány húzódik vissza, az élet meg újraindul, így nő a forgalom mindenhol! Így a bezárások roppant logikátlan lépésnek tűnnek. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy a Rákosmentén található épületet 2019-ben 80 millió forintból újították fel, és 5 évre szóló szerződést kötött róla a BKK-val a helyi önkormányzat, a döntés még bizarrabb. Horváth Tamás, a XVII. kerület polgármestere a Metropolnak elmondta: többször is kért időpontot Karácsony Gergely főpolgármestertől, hogy meg tudjanak egyezni az ügyfélközpont további működtetésének feltételeiről, de mostanáig nem tudott vele személyesem találkozni.
A Metropol a helyi lakosok véleményét is kikérte a megszüntetett pénztár ügyében.
„Sokan ingyen utaztak a járvány ideje alatt, most kezdett volna el beindulni az élet, erre pont az újrainduláskor zárják be ezt a helyet. A vírust megelőzően mindig rengetegen álltak itt sorba: volánosok, a helyi lakosok, mindenki idejárt. Most csak ez a két automata működik itt szemben. Mi történik, hogyha elnyeli a pénzt vagy az utolsó tízezresem van nálam, és fel kellene váltanom?„ – méltatlankodott N. Krisztián, aki rendszeresen a BKK-val utazik.
„Pont tegnap történt, hogy egy kisfiú fizetni akart itt a gépnél, aztán végül a fiam segítette ki, hogy egyáltalán haza tudjon menni. A srác minden pénzét elnyelte a gép. Aztán ott vannak a nyugdíjasok, akik nem értenek az automata kezeléséhez. Ők hogyan fognak jegyet venni?”- bosszankodott az ugyancsak helyi T. Anna.
„Valahol érthető a magyarázat, hogy azért zárták be a helyet, mert kevesebb volt a forgalom. Azonban ez pont, hogy a járvány miatt volt” - mondta el a Metropolnak N. István.
Budapest egyik legnagyobb tömegközlekedési csomópontján évek óta nagy forgalmat bonyolított le a jegypénztár, most mégis megszüntették a tér közepén álló „gombát”.
„Ritkán használom a tömegközlekedést, de amikor jegyet vettem, mindig személyesen tettem, mert nem igazán értek az automatához. Életemben most vásároltam másodszor így, de mindkétszer segítségre szorultam a kezelésében„ – árulta el lapunknak L. Mónika.
Egy hölgy arra is mondott példát, amikor az automata nem tudja teljesíteni a feladatot.
„Március 31-ig küldik meg a következő évi nyugdíjas utazási igazolást, mivel még nem vagyok 65 éves. Ezt az igazolást szeretném meghosszabbítani. Azonban most nem tudom, mert kell rá egy pecsét, amit csak a jegypénztárban tudtak volna adni. Enélkül pedig a nyugdíjas bérletem nem érvényes” – panaszkodott Cs. Ildikó, aki a helyszínen tudta meg, hogy bezárt az Örs vezér téri jegypénztár.