kulcsár edina
Kiderült, hogy tavaly mely szavakra kerestünk rá a legtöbbször a koronavírus beköszönte után.
A koronavírus-járvány nemcsak a mindennapjainkat, de az érdeklődési körünket is nagyban megváltoztatta. A Metropol utánajárt, hogy mely szavakra kerestek rá a legtöbben az internetes böngészőben a karanténban eltöltött tavalyi év során.
Nem meglepő módon a koronavírus volt a leggyakoribb keresőszó. Több mint 32 milliószor ütötték be a keresőmezőbe ezt a kifejezést. Hasonlóan magas számot produkált a Google Classroom is, de jócskán lemaradva, 16 millió körüli kereséssel.
A koroanvírusteszt és különböző változatai viszont már jóval kevesebb keresést kaptak, nagyjából bő egymillióan kerestek rá. A maszkokra vonatkozó keresések száma az idő elmúltával nőtt, később pedig megjelentek a különböző változatai is, mint a maszkszabásminta, de olyanok is voltak, akik mintás, fradis vagy épp csipkés maszkra kerestek rá.
Az online számla iránti érdeklődés is az ötszörösére nőtt. De erőteljesen rámozdult a magyar lakosság az online filmnézésre, ami mind a fizetős (Netflix, HBO Go), mind a nem fizetős, kalóz opciókra vonatkozó keresések számán meglátszott.