tóth gabi
Nem értik, miért kell járványidőben a postára járniuk, miközben otthon voltak, amikor a kézbesítő bedobta az értesítőt.
„Lehet, hogy már akkor kisebb lenne a sor, ha a postás becsöngetne és az ajánlott levelet átadná annak, aki otthon van, nem csak a postaládába dobná be az értesítőt” – írta egy zuglói férfi az egyik Facebook-csoportban, miután kézbesítés helyett csak értesítőket kapott. Egy kommentelő a Kassai téren tapasztalta ugyanezt. Hiába írta ki a postaládára, hogy „Szíveskedjen az értesítőt bedobni”, a postás inkább letépte az üzenetet, ahelyett hogy átadta volna neki a levelet.
Volt, aki inkább megadta a telefonszámát vagy borravalóval próbálta rábírni a postást a feladata elvégzésére. Egy idő után aztán a lakók megelégelték a várakozást, a Mogyoródi úti postán egy kommentelő panaszaira az egyik ügyintéző pedig meglepő választ adott: azt mondta, a szabályzat szerint járt el a kollégája, nem kötelessége becsöngetni.
A postások a járvány alatt kezdték el mellőzni a kontaktust a lakókkal, és ez nemcsak XIV. kerületi sajátosság. Csápenszky György a Ripost-nak elmondta, egy éve költözött Zuglóból a Terézvárosba, de egyik helyen sem találkozott a kerület postásával személyesen.
Karácsony előtt egy nappal is két órát kellett várjak a Teréz körúti postán, mire megkaptam a csomagom, amit nem adott át a postás. Hozzám december óta nem kopog be
– nyilatkozta olvasónk.
Kerestük a Magyar Postát is, hogy mi a kézbesítéssel kapcsolatos hivatalos eljárás, illetve a járványügyi intézkedések alatt érvényben van-e valamilyen hivatalos utasítás, amiért a postásoknak nem kell kézbesíteni a leveleket. Cikkünk megjelenéséig érdemi választ nem kaptunk. Panulin Ildikó szóvivő telefonon elmondta, hogy mivel lapunk panasz témakörébe tartozó esetet közölt a posta Társasági Kommunikációs Osztályával, ezért az esetek kivizsgálása után tudnak csak érdemi választ adni kérdéseinkre.