RETRO RÁDIÓ

Újabb őrület hódít: a Covid-desszert után megérkezett az oltáspizza

Pfizer-BioNTech vakcina
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2021. 03. 25. 12:30

Egy budapesti pizzázó új piaci rést talált, miközben adományt gyűjt a Heim Pál Gyermekkórháznak.

Változik a világ: a tavalyi cseh Covid-desszert és a magyar szájmaszkos csokimikulás után idén már a vakcinás csokinyúl és az oltáspizza hódít.

A lajosmizsei Rimóczi László cukrász szajmászkos csokimikulása világszenzáció volt 2020-ban.

Maszkos csokimukulás
Fotó: Rimóczi László

Az idei vakcinás csokinyuláról pedig szintén cikkezett a nemzetközi sajtó.

Vakcinás csokinyulak (Fotó: Rimóczi László)

Oltáspizza: Modenra, Pfájzer, Szputnyik, Asztra

A kreatív elme tényleg határtalan. A pandémia miatt a marketingpiacnak is alkalmazkodni kellett a vírus adta körülményekhez, ezért rengeteg vállalkozás már a vírus legelején a Maradj otthon! kampányra fektette a hangsúlyt, és rövidesen a különböző szolgáltatók, gyorséttermek és futárcégek is meglovagolták ezt a hullámot. Az egyik népszerű budapesti pizzázó, a Pizza Monkey most újabb piaci rést talált. Oltáspizza, vagyis Modenra, Pfájzer, Sputnyik és Asztra néven népszerűsíti a termékeit. Az oltáspizzákat az itthon nyolc engedélyezett vakcinából a Pfizer, a Moderna, a Szputnyit V és az AstraZeneca ihlette. A pizza fantézianeveket kissé módosították, de így is egyértelmű, hogy az oltáskampány adta lehetőségeket akarja kihasználni a cég.

„Oltsd az éhséged a legújabb pizzáinkkal!” – olvasható a pizzázó frappáns szlogenje. Bár az nem derül ki a leírásból, hogy miért pont ezeket az oltásokat választotta a cég, de minden oltáspizza vásárlása után 100 forintot adományoznak a Heim Pál Gyermekkórház számára. Az így befolyó összeget pedig megduplázza a pizzázó, és eljuttatja a rászoruló betegeknek.

„Ha digitálisan összefogunk, bármire képesek vagyunk!”

A koronavírus a teljes piaci kommunikációt átírta. A pandémia kezdete óta a Rendelj online!, Mi házhoz visszük neked a minőséget és hasonló szlogenekre építik a cégek a kommunikációjukat. Az oltáspizza az online kereskedelem egy újabb színes foltja, és az érdeklődés az ehhez hasonló újítások iránt csak nőni fog. A GKI Digital és az Árukereső.hu tavalyi közös kutatása szerint ugyanis 2020. II. negyedévében már minden 10. ember rendelt online, és 499 milliárd forintra nőtt az e-kereskedelem forgalma. Az utóbbi időben pedig egyértelművé vált, hogy a különböző szektorból érkező cégek az ország újranyitására építik a jövőjüket.

„Mindent elkövetünk, hogy kellő mennyiségű, biztonságos és hatékony vakcina legyen az országban”

Müller Cecília, országos tisztifőorvos hétfői sajtótájékoztatóján elmondta, az ország lakosságának eddig már a 16 százaléka megkapta az első oltását. Ez a szám azért ilyen magas, mert Magyarországon a keleti és a nyugati fejlesztésű vakcinákkal is oltanak. A nyugati vakcinák vásárlására Magyarország nem tud szerződést kötni, mert ezt a jogot a többi uniós állammal átengedték az uniónak. Magyarország csak a keleti gyártókkal tárgyal és köt szerződéseket vakcinaszállítmányokról – mondta a tisztifőorvos.

Az elmúlt napokban az Országos Gyógyszerészeti- és Élelmezés-egészségügyi Intézet két újabb vakcina behozatalát, illetve forgalmazását engedélyezte Magyarországon, a CanSino és Covishield nevű, úgynevezett vektorvakcinákét. Ezzel már az áprilisban érkező Janssen, és a már alkalmazható Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Szputnyik V és a Sinopharm mellett nyolc vakcina áll rendelkezésre az ország számára.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.