RETRO RÁDIÓ

Gyurcsány volt főembere, Draskovics Tibor megfenyegetett egy riportert

Gyurcsány volt főembere, Draskovics Tibor megfenyegetett egy riportert
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 12. 09. 13:43

Mutyizás közben besült a BKV-busztender, Draskovics Tibor viszont válaszadás helyett csak fenyegetőzött.

A Budapesti Közlekedési Központ igazgatósági elnöke korábban Gyurcsány Ferenc pénzügy-, majd igazságügyi minisztere volt. A 2019-es baloldali budapesti győzelem után természetesen ő is egyből magas pozíciót kapott Karácsony Gergely főpolgármestertől. Draskovics nagy ívben kerüli a nyilvánosságot, a Pesti srácok riporterének azonban sikerült elcsípnie, de csak fenyegetőzésre futotta Gyurcsány bizalmasától.

„Nem szeretnék Önnel beszélgetni, viszontlátásra, minden jót kívánok. Ha látszik a rendszámom a felvételükön, beperelem Önöket. Viszont látásra!„

A Karácsony Gergely vezette főváros egy olyan cégtől akart buszokat bérelni, amely egyáltalán nem rendelkezik járművekkel, a pályázat kiírásakor még nem is létezett, illetve offshore hátterű, a tulajdonosok mögött pedig a szocialista oligarcha Leisztinger Tamás tűnik fel.

Leisztinger egyébként korábban Karácsony helyettesének, az MSZP-s Tüttő Katának volt az élettársa, tehát a biznisz kiindulópontja akár ez is lehetett. A több száz milliós mutyiról, az új buszok nélkül maradt budapestiekről a riporter megkérdezte volna Karácsony Gergelyt és Tüttő Katát is, azonban menekültek az interjú elől.

A riport készítése közben a főpolgármester írt egy Facebook-posztot, arról, hogy a BKV nem köti meg a szerződést az offshore céggel. A kijelentéssel az a legfőbb probléma, hogy azt már megkötötték több mint egy hónapja. A riporter birtokába jutott dokumentum szerint október 30-án megszületett az egyezség, tehát Karácsony Gergely ismét nem mondott igazat.

A Magyar Nemzet szerdán arról írt, hogy a BKV buszbérlési tenderét megnyerő kamucég nem létező buszok alvázszámát írta be szakmai ajánlatába, valamint a pályázatban szereplő adatok több helyen is ellentmondtak egymásnak. Hatalmas a káosz a kamubuszbotrány körül.

Nem létező buszok alvázszámát írták bele a BKV buszbérlési közbeszerzését megnyerő, ciprusi offshore hátterű kamucég, a CR-Facilities pályázatába. Még az ajánlatban és a sémarajzban szereplő adatok is ellentmondtak egymásnak, tehát még arra sem ügyeltek, hogy legalább első látásra hitelesnek tűnjön az ajánlatuk – írja a lap.

Nem létező buszok alvázszámait adták meg

Mint a lap írja, ez a BKV tenderén másodikként kihozott cég, a Truck-Trailer and Parts Kft. (TT&P) iratbetekintéséből derült ki több, további részletekkel együtt. A Tüttő Kata főpolgármester-helyettes egykori élettársa, Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozó CR-Facilities a „szakmai” ajánlatában
  • homogén flottára utaló műszaki adatközlést tett, ugyanakkor az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a megajánlott flotta nem egységes sorozat, ezért a műszaki paraméterek sem egyezhetnének meg;
  • feltüntetett két olyan alvázszámot, amely a MAN európai adatbázisában nem is létezik;
  • a megajánlott buszok 45 ülésesek, ám a becsatolt sémarajzon csak 43 ülés látható. A pályázatban a férőhelynél egyébként konkrét adatot nem, csak körülbelülit adtak meg, amelyből nem is állapítható meg, hogy az megfelel-e az ajánlatkérő előírásainak. Tehát a pályázat alapján annak elbírálója nem is lehetett biztos abban, hogy az ajánlat megfelel-e az elvárásoknak.

Mégis szerződést kötöttek

A Magyar Nemzet kérdéseire a BKV annyival intézte el a botrányos ügyet, hogy „a felvetéseket” a közbeszerzési eljárás során előzetes vitarendezésben, illetve jogorvoslati eljárásban vizsgálták, s az ezzel kapcsolatos dokumentumok a BKV honlapján, illetve az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben elérhetők. Ezen a ponton ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a később visszamondott szerződést október 30-án bizonyíthatóan megkötötte a BKV. Mint a Magyar Nemzet megjegyzi, Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője a cikk megjelenését követően további kérdéseket tett fel Karácsony Gergely főpolgármesternek. Egyebek mellett arról, hogy a CR-Facilities valóban hasraütésszerűen, tényalap nélkül írt-e be adatokat az ajánlatába, illetve hogy hamis volt-e az offshore hátterű cég referenciája. Tegnap a Magyar Nemzet alapján számoltunk be arról, hogy még referenciát sem szerzett a CR-Facilities, amely egy svájci vállalat számára kiállított ajánlást igyekezett eladni a sajátjaként. A BKV gyanús buszbérlési tenderéről kiderült újabb részletekből látszik, hogy a közbeszerzést megnyerő CR-Facilities Zrt. ellentmondásoktól hemzsegő ajánlatának nemhogy szakmailag értékelhető része nem volt, hanem számos adatot egyszerűen hasraütésszerűen írtak be. A BKV kamubuszbotrányában vesztes Truck-Trailer and Parts Haszongépjármű- és Alkatrész-kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (TT&P) kikérte a CR-Facilities szakmai ajánlatának iratait, amelyek alátámasztják a győztes pályázat érvényességével kapcsolatos kételyeket. Az iratokból egyebek mellett az derült ki, hogy még a referencia sem volt valódi. Azt ugyanis a Volvo Austria GMBH meghatalmazottjaként Walter Punz írta alá, azonban a dokumentációból hiányzott Punz meghatalmazása. Ráadásul az árbevételi és referencianyilatkozaton két külön jogi személy cégszerű aláírása szerepelt.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.