RETRO RÁDIÓ

Újabb húzással folytatják az autósok elleni háborút Budapesten

Újabb húzással folytatják az autósok elleni háborút Budapesten
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 07. 23. 06:50

Mintha szándékosan akarna dugókat előidézni Budapesten a Karácsony Gergely-féle városvezetés a parkolóhelyek elvételével, a biciklisávokkal, a 30-as táblákkal a Nagykörúton. Most kiderült: az ellenzéki polgármesterek statégiája teljesen tudatos. „Nem kell ennyi autó a városba, biciklisávok kellenek” – közölte a célt Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere.

Az egekbe emelik a parkolás árát, októbertől új parkolási rend lesz, erre készülnek a kerületek a közlekedés megváltoztatásával. Már szerdán a Fővárosi Közgyűlés elé kerültek az első előterjesztések, augusztus végén pedig folytatódnak a tárgyalások arról, hogy októbertől teljesen új parkolási rend lesz a fővárosban. Most már az sem titok, hogy ennek előkészítése zajlik a belvárosban is: mint megírtuk, Erzsébetvárosban, a Király utcától a Corvin negyedig már új, 30-as sebességkorlátozó táblák lassítják a forgalmat, ahogy Józsefvárosban, a Baross utcában is sebességkorlátozást vezettek be az új biciklisáv miatt. Eközben az Üllői úton teljes a káosz, amióta a külső sávról eltűntek a biciklisáv felfestések, de a BKV szerint ez a sáv mégis csak a kerékpárosoké és pótlóbuszoké.

Kerékpársáv a Baross utcában

A szerdai Fővárosi Közgyűlés előterjesztéséből az is kiderül, hogy Erzsébetvárosban minimum kilenc utca egyirányúságát megfordítják, és néhány utcát gyalogos-kerékpáros utcává alakítanak majd, októberig pedig összesen 129 eddig meglévő parkolóhelyet szüntetnek majd meg (ebből 100 parkolóhely megszűnését már be is jelentette a polgármester, Niedermüller Péter).

Az egyirányúság megfordítása azonban közlekedési anomáliákhoz vezet, erről már a kommentelők számolnak be. „Csak óriási területet bejárva lehet megfordulni a városban, a Dohány-Kazinczy saroknál is megszűnt a visszafordulás lehetősége, egészen a Deák térig kell lemenni” – írja az egyik kommentelő. Egy erzsébetvárosi arról panaszkodik, hogy amikor tesztelték az egyirányú utcák megfordítását, akkor a Király utca-Csányi utca sarkon élők csak nagy kerülővel tudtak hazamenni, mert semmilyen irányból nem engedték be őket, hogy hazajussanak.

Niedermüller Péter, a kerület polgármestere azonban egyenesen beszélt, szerinte ő is, és a főpolgármester, Karácsony Gergely is elmondta már: kevesebb autóra van szükség a belvárosban. „Ne a technikai részletekben merüljünk el, fogadjuk el az elvet, hogy nem kell ennyi autó a belvárosba, biciklisávok kellenek”. Vannak erről dühös visszajelzések, de nincs alternatíva, meg kell szokni! – mondta, majd hozzátette: a változás radikális lesz, októbertől akár 800 forintba is kerülhet majd a belsőbb kerületekben egy-egy óra parkolás.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.