RETRO RÁDIÓ

Totális a közlekedési káosz Budapesten, a taxisok már Karácsony-körútnak hívják a Nagykörutat

Totális a közlekedési káosz Budapesten, a taxisok már Karácsony-körútnak hívják a Nagykörutat
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 07. 20. 05:10

Parkolóhelyek szűnnek meg az új biciklisávok miatt, 30-as táblák lassítják a forgalmat a Nagykörúton, sok helyen vált életveszélyessé a közlekedés. Teljes a káosz! A taxisok már csak Karácsony-körútnak nevezik és messziről kerülik a Nagykörutat. Már nyáron is egész nap dugó van a fővárosban, mi lesz itt iskolakezdéskor?

Karácsony Gergely nem csinált mást, amióta megválasztották, csak közlekedési dugót, mintha csak azzal foglalkozna, hogy az autósok életét megnehezítse… A nagykörúton állandósultak a dugók a biciklisávok miatt, ráadásul most újat festenek a Ferenc körúton mindkét irányban. Itt ugyan nem lesz kevesebb sáv, de parkolóhelyek szűnnek meg és a biciklisek lassítják majd a forgalmat.

Tovább lassítják a 30-as táblák a Nagykörút forgalmát

Új 30-as sebeségkorlátozó táblákra figyelt fel a Ripost, amit a Király utcától a Corvin negyedig helyeztek ki. Van, ahol hosszabb szakaszra, sok helyen az első kereszteződés oldja. Az autósok dühöngenek, a taxisok pedig egyenesen Karácsony-körútnak csúfolják ezt a szakaszt és messze elkerülik. A Ripost kérdésére, hogy vajon miért volt szükség forgalmas főútvonalon 30-as sebességkorlátozásra, a főváros nem válaszolt, a közútkezelőhöz küldött. Ott azt mondták, a Nagykörúton egyes peronszigetek rekonstrukciója, szélesítése miatt van szükség a sebességkorlátozásra. Hozzátették, hogy ahol a szélső sávból kerékpársáv lett, ott ezeket a korlátozásokat hamarosan megszüntetik. De egy hét alatt nem szüntették meg, és munkálatokat sem lehet látni – csak a dugó állandósult.

A Baross utcában is lassították a forgalmat

A Józsefvárosban is sebességkorlátozást vezettek be az új biciklisáv miatt, ráadásul rengeteg parkolóhely tűnt el itt is.

„A Nagykörút – Szabó Ervin tér között önálló kerékpársávok kialakítására nem állt rendelkezésre kellő szélesség, így ott csak kerékpáros nyom létesült sebességkorlátozás elrendelésével” – mondta el a Budapest Közút szóvivője.

Zűrzavar az Üllői úton

Mint a Ripost is megírta, hatalmas káoszt okozott, hogy az Üllői úton eltűntek a kerékpársáv-felfestések az útburkolatról, és a hivatalos közlés szerint „a metrópótló buszok is használhatják a biciklisávot”. Csakhogy ilyen nincs a KRESZ-ben, a közlekedési szakértő is meglepődött rajta, ugyanis a közlekedési szabályok szerint jármű semmilyen esetben sem haladhat a biciklisávban. Ezzel életveszélyes káosz alakult ki.

Az Üllői úton lezárták a kerékpárosok számára a járda melletti sávot, és ezt egy ideig betontömbökkel kerítették el. Miután ez gyors egymásutánban négy baleset okozott, a Karácsony-tankcsapdákat felszedték, de a dugó és az életveszélyes helyzet a metrópótló buszokkal csak fokozódott.

Karácsony egyedül elfogadta saját forgalomlassító javaslatát

Karácsony Gergely áprilisi előterjesztése szerint a fővárosban maximum 50 km/órával autózhatunk ott is, ahol eddig 70 volt a megengedett, a mellékúthálózatokon pedig a 30 km/óra sebességhatárt vezetik be. A saját tervezetét egymaga el is fogadta… Így megkezdődhet az előkészítés.

Minden intézkedése egyre nagyobb dugóhoz vezet

A főpolgármester minden intézkedése közlekedési dugóhoz vezet. Szándékosan csinálja? A választási kampányban még népszavazáshoz kötötte volna a dugódíjat, de megválasztása után 2 nappal, még a hivatalba lépése előtt annak szükségességéről beszélt. Mint ismert, a Demszky-féle városvezetés vállalta a dugódíj bevezetését, és mintha Karácsonynak most sürgőssé vált volna...

A fővárosiakat a kutya se kérdezte

Eltűnnek a parkolóhelyek, pedig rengeteg a lakóház és az üzlet a fővárosi Baross utcában, ahol szintén biciklisáv épült. Illés Tibor: „Én itt lakom, de bennünket erről nem kérdezett meg senki! Azt mondták, ha tetszik, ha nem, itt kerékpársáv lesz, pedig nagyon nem kellene. Meg kell nézni, mi van itt reggel fél 9-kor! Hatalmas a forgalom, rengeteg lesz a baleset, a dugó miatt pedig még nagyobb a zaj és a szmog.” Kissné Anna: „Ez egy nagyon forgalmas útszakasz, nem ide kellett volna biciklisávot csinálni. Balesetveszélyes is, én biztosan nem fogok itt biciklizni! Arról nem beszélve, hogy a Kőbányai útnál állt a sor, olyan dugó volt. Nem tudom, mi lesz itt, és miért kellett ez ide?” Zora Richárd: „Én nem értek ezzel egyet, balesetveszélyes. Ráadásul az út nincs felújítva, először azt kellett volna megcsinálni. De ezt a városban több helyen tapasztalom sajnos, az Üllői út, a Nagykörút is iszonyat, még hétvégén is. Dugók nyáron? Ez viccnek is rossz! Mi lesz itt ősszel?”

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.