tóth gabi
Az emberek leginkább a közmédiából tájékozódtak a koronavírus-járványról – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által elfogadott, a lakosság járványhelyzet alatti médiahasználati és hírfogyasztási szokásairól készített kutatásából – közölte a testület kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
A kutatás szerint a karantén alatt jelentősen megnövekedett az internetezők és tévénézők száma. A két platform együttesen több mint 90 százalékát fedte le a koronavírusos hírek közvetítésének: előbbi csoport 40 százaléka, utóbbi 40-50 százaléka fordított több időt a hírekre – olvasható a közleményben.
A járványhelyzet első két hónapjában a megkérdezettek 78 százaléka naponta vagy naponta többször, 92 százaléka pedig naponta vagy két-háromnaponta követte figyelemmel a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos aktuális információkat – írja a koronavirus.gov.hu. Az internetezők 72 százaléka jelezte, hogy találkozott rémhírrel az időszakban, aminek a forrása elsősorban a közösségi média – és azon belül a Facebook – volt 66 százalékkal.
A felmérésben résztvevők 63 százaléka gondolta azt, hogy a „média túlfűtötte a koronavírus témáját azzal, hogy túl sokat foglalkozott a járványhelyzettel, 60 százalékuk szerint viszont tárgyszerűen adtak hírt az újságírók”.
Úgy fogalmaztak, „a hírverseny győztese a közmédia volt: a tévés szegmensben az M1, a rádióadók közül a Kossuth rádió vezetett. A felnőtt lakosság több mint fele naponta nézte az Operatív Törzs sajtótájékoztatóját, míg az internetezők fele két-háromnaponta találkozott olyan hírrel, amely a koronavirus.gov.hu oldalról származott. A megkérdezettek 84 százaléka volt elégedett a kormányzati tájékoztatások tartalmával.„