Eltűntek a kerékpársáv-felfestések az útburkolatról az Üllői úton, a hivatalos közlés szerint „a metrópótló buszok is használhatják a biciklisávot”. Csakhogy ilyen nincs a KRESZ-ben, jármű semmilyen esetben sem haladhat a biciklisávban! Teljes a káosz.
Jelzés híján már nem számít kerékpársávnak az Üllői úton korábban elkerített sáv hétfő reggeltől, így nem csoda, hogy az autósok aznap reggel ellepték azt. A március végén kialakított biciklisávokat az M3-as metrópótló buszok és M30 állomáspótló buszok is használhatják a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed közötti szakaszon, ezeket az állomásokat ugyanis most lezárták a felújítás miatt. Bár a metrópótlók vezetői mérlegelhetik, hogy szükséges-e használniuk a szélső, kerékpáros sávot, hétfő reggel úgy tűnt, minden esetben emellett döntöttek. Ezzel életveszélyes káosz alakult ki.
– Április 29-én lezárták a kerékpárosok számára az Üllői úton a járda melletti sávot, amit betontömbökkel kerítettek el. Miután ez gyors egymásutánban négy balesetet is okozott, a tömböket végül június 12-én eltávolították.
Eltűnt a felfestés (Fotó: Keller Mátyás/Ripost)
– Július 13-ára eltűntek a felfestések, ezáltal az ideiglenes biciklisávra semmi sem utal. A BKK szerint azonban ez továbbra is kerékpáros út: „Hétfőtől a metrópótló buszok is használhatják Budapesten nemrég kialakított Üllői úti kerékpársávot” – írták közleményükben.
– Mivel felfestés már nem jelzi a kerékpársávot, az autósok újra mind a két sávot használják. Arról sem tudnak, hogy az buszsáv lenne, hiszen nincs jelölve.
Nem szabadna, de az autósok is használják a szélső sávot (Fotó: Keller Mátyás/Ripost)
– Korábban sárga tábla jelezte az ideiglenes kerékpársávot. Mivel a KRESZ-ben a tábla mindent felülír, ez volt érvényben.
– A sárga tábla maradt, csak rákerült egy matrica, ami egy másik közlekedési tábla: azt jelenti, hogy mindkét irányból behajtani tilos, kivéve a BKK járatait és a kerékpárokat. Ezzel az a baj, hogy nincs ilyen közlekedési tábla egy sáv jelzésére. Az is problémás, hogy az egyik közlekedési táblára ráragasszanak egy másik közlekedési táblát. A matrica ráadásul annyira pici, hogy az autóból nem látható, mi van rajta.
A közlekedési szakértő sem érti
Pausz Ferenc, közlekedési szakértő a Ripost-nak azt mondta, zárt kerékpársávban nem haladhat jármű.
„Olyannal találkozhatunk, hogy buszok és kerékpárosok is egy sávban haladnak, de ilyenkor a már meglévő buszsávba engedik be a bicikliseket, ennek a fordítottjáról még nem hallottam” – nyilatkozta a szakértő. Az általa felvázolt esetben a közös használatú sávot egy kék alapú, két piktogrammal (busz és kerékpár) ellátott táblával, illetve a buszsáv és a kerékpársáv felfestésével kell kijelölni, az Üllőin azonban ilyen nincs. Karácsony Gergely főpolgármester és csapata a KRESZ-szel nem összeegyeztethető módon szervezte meg a közlekedést a főváros egyik legforgalmasabb útján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.