RETRO RÁDIÓ

Már 400 ezren látták a koronavírusos magyar rajzfilmet

Már 400 ezren látták a koronavírusos magyar rajzfilmet
Létrehozva2020. 04. 23. 15:00

Minden idők egyik legsikeresebb online magyar animációs csapata, a KerekMese-házaspár külön epizódot szentelt a koronavírusnak: hasznos tanácsokkal és humorral mesélnek a világjárványról. Az ötperces rajzfilmet és előzetesét több mint 400 ezren látták már.

„Tudtuk, hogy nem mehetünk el a koronavírus témája mellett, de felelősséggel kell kezelni. Nem akartunk sem pánikot kelteni, sem elviccelni a dolgot” – meséli Tavaszi László a Ripost-nak. „Az ötlettől a kivitelezésig egy hét telt el, ezalatt volt olyan szál, amit elengedtünk és olyan is, amin finomítottunk” – veszi át a szót László felesége, Vass Mónika. „A járvány során többször is változott az előírt távolságtartás, s arról is megoszlanak a vélemények, hogy a kórokozó milyen felületen meddig maradhat életben, így ezekről nem ejtünk szót. Ugyanakkor a valós fertőzésveszély eredetileg még drámaibb volt a történetünkben. Végül a halálra a gyerekek szintjén utalunk csak, ám a felnőttek számára egyértelmű, miről van szó és mi az oka...”

Vass Mónika és Tavaszi László, a Kerekmese kitalálói és alkotói

A Tavaszi család számára a korlátozások közül az online oktatás a legnehezebb. 10 éves fiuk, Tomi szeret iskolába járni és tanulni is bent, ám a „házhoz jön a sulit” az első két hétben megszenvedte a kiskamasz. „Nem véletlenül került bele ez is a Tomi és a vírus című részbe, melynek előzetese közel abban az időben került fel a YouTube-ra, amikor elértük az egymilliárdos nézettséget a videómegosztón” – mondja büszkén Mónika, akitől László veszi át a szót:

Szép szám, mi mégis költözünk. Az utóbbi időben túl sok korlátozást éreztünk, s nem akartunk egy nagy cég részei lenni.

Ezért várhatóan péntektől a saját honlapunkra, a kerekmese.hu-ra költözünk, ahol egy kifejezetten szülő és gyerekbarát lejátszón keresztül érhető el az összes történetünk. Így a hétvégére várható legújabb Tomi mese is, melyet szintén a jelenlegi helyzet ihletett” – összegez Tavaszi László.

 

Tomi és a vírus

Ütős indítás: a gyerekek, szinte semmilyen távolságot sem tartva egymástól, a kínai koronavírusról beszélgetnek az iskolai menzán. Amikor még lehetett suliba járni és nem számított a távolságtartás.

 

Vécépapírokkal, konzervekkel érkezik Lili anyukája a boltból, aki még fertőtlenítővel is fúj Tomi és Peti felé. Elárulja: biztos forrásból tudja, lezárják a várost és addig kell betárazni, amíg van valami a boltokban… Majd hozzáteszi: mossatok kezet! A fiúk végül csak az utóbbi tanácsot fogadják meg.

 

Az online oktatás nem olyan jó móka, mint az előző napi videójáték, melynek során Peti elmondta Tominak, hogy meglátogatta a nagypapáját. Tomi megjegyezte, ő nem megy a nagyihoz, mert a lappangási idő miatt az is fertőzhet, aki nem érzi magát betegnek.

Orbán Viktor kijárási korlátozásról szóló bejelentése után Peti elmondta Tominak, hogy kórházba került a nagypapája…

 

Mivel elfogyott a gumicukor, Tomi kénytelen bevásárolni. Szájmaszkot és kesztyűt húz, útközben pedig több idős szomszéd is megkéri, vásároljon be neki.

 

Miután mindenkinek vásárolt Tomi, találkozik Petivel. A két fiú megbeszéli, hogy mostantól minden második nap bevásárolnak az utca időseinek. Peti végül egy búcsúlevelet mutat a barátjának, melyet a nagypapájától kapott, aki azután került kórházba, hogy az unokája meglátogatta…

 

Minden jó, ha jó a vége: Orbán Viktor a rajzfilmben végül bejelenti: „Hosszú küzdelem volt, de együtt legyőztük a vírust…” Reméljük, hamarosan a valóságban is eljön ez a pillanat.

 

Bukott helyzetből sikertörténet Az elbocsátott informatikus, Tavaszi László és felesége, Vass Mónika 2013-ban úgy döntött, párperces rajzolt klipeket készít a YouTube-ra. Bár eleinte sok negatív kritikákat kaptak, a nézettségük egyre nőtt. Olyannyira, hogy 2017-ben a nyilvánosan elérhető cégadatok szerint közel nettó 22 millió forint bevételt könyvelhettek el, amit a YouTube-on látható videóik előtt vetített reklámok után fizetett ki nekik a videómegosztó. Nézettségük mára meghaladta az 1 milliárdot, a sikertörténet pedig a YouTube után – még magasabb fordulatszámon – a saját kerekmese.hu internetes oldalukon folytatódik.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.