tóth gabi
Felújítunk, kertészkedünk, játszunk, sportolunk és online tanulunk – egy felmérés szerint ezzel megy el a kényszerűen otthon töltött idő. A járvány alatt nem vásárolunk luxuscikkeket és ruhafélét, viszont jóval többet költünk a webshopokon, mint korábban.
Március végére szárnyalni kezdett az internetes rendelések piaca, egyre több webshop nyílik. Az Ilogistic, Magyarország egyik legnagyobb webshop logisztikai cége arról számolt be, hogy az utóbbi két hétben megtízszereződöttazok száma, akik webshopot akarnak nyitni.
A cég azt is megvizsgálta, mire költenek legtöbbet online az emberek. Talán nem meglepő, hogy a higiéniai árucikkek forgalma megnégyszereződött márciusban, főként maszkot és kézfertőtlenítőt vásárolunk. Ezt követik az elektronikai cikkek, amikből kétszer annyit vettünk – feltehetően az otthoni tanuláshoz és munkához is. A koronavírus-járvány vesztesei lettek a luxuscikkek forgalmazói és a márkás, drága ruhák sem kellenek senkinek, forgalmuk a felére esett vissza. Szépségápolási cikkekre márciusban nem sokat költöttünk, de mintha a hónap végén újra igény lenne rájuk, ruhafélékre viszont alig költünk.
A Klikkmarketing online marketing szolgáltató cég is felmérte a Facebookon, mit veszünk, a hozzászólások jó képet festenek arról, hogy mit csinálunk a kényszerű karantén idején.
„Varróeszközöket. Van olyan webshop, ami naponta pár órára kikapcsolja a rendelési lehetőséget, hogy kezelni tudják a bejövő rendelésmennyiséget.”
„Gluténmentes termékeket. Most van időm kísérletezni az ételekkel, sütikkel.”
„Online kurzusokat. Nem hittem volna, széttépnek a következőért!”
„Festékboltos ismerősöm tapasztalata szerint nagyon sokan otthoni festésbe kezdtek.”
„A játékkonzolok és önvédelmi eszközök is nagyon pörögnek.”
„Súlyzók, főleg a nehezebbek, már nem kaphatóak.”
„Csomagolóanyagokat vesznek! Sosem volt még ennyi rendelésünk, mint márciusban!”
„Nekünk a hangszer kereskedésünk online és offline is szépen teljesít.”
„Naponta rabolják le a Praktikert, minden kell!”