tóth gabi
A fővárosi kormányhivatal a koronavírus-fertőzéssel összefüggésben azt kéri az emberektől, hogy személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással menjenek kormányablakba, de inkább interneten intézzék az ügyeket.
Szigorúbb szabályok az ügyintézésben
Az operatív törzs szerint a korlátozásokra azért van szükség, hogy a lehető legkevesebb ügyfél tartózkodjon egyszerre a hivatalokban. A kormányablakok hétfőn meg fogják nyitni az új, foglalható időpontokat melyek az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon valamint a 1818-as, ingyenes számon foglalható. Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.
Az okmányok érvényessége is változott
A magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos, március 12-t követően lejáró okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják. Külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítania kormányablakokban.
Online ügyintézés
Azt javasolják, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat – közölte a fővárosi kormányhivatal.