Létrehozva: 2020.03.15.

Fővárosi kormányhivatal: foglaljon időpontot vagy online intézze ügyeit!

A fővárosi kormányhivatal a koronavírus-fertőzéssel összefüggésben azt kéri az emberektől, hogy személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással menjenek kormányablakba, de inkább interneten intézzék az ügyeket.

Szigorúbb szabályok az ügyintézésben

Az operatív törzs szerint a korlátozásokra azért van szükség, hogy a lehető legkevesebb ügyfél tartózkodjon egyszerre a hivatalokban. A kormányablakok hétfőn meg fogják nyitni az új, foglalható időpontokat melyek az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon valamint a 1818-as, ingyenes számon foglalható. Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.

Az okmányok érvényessége is változott

A magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos, március 12-t követően lejáró okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják. Külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítania kormányablakokban.

Online ügyintézés

Azt javasolják, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat – közölte a fővárosi kormányhivatal.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek