tóth gabi
Három nagy cég mára, mások várhatóan november 29-re hirdetik meg nálunk a nagy árleszállítást, de van, aki már októberben elkezdte – miért ez az összevisszaság?
Az Amerikából indult, hatalmas internetes árleszállításról szóló nap az USA-ban egyetlen nap, igazi 50-90 százalékos akciókkal, és mindig egyértelműen a Hálaadás ünnepét, azaz november negyedik csütörtökjét követő péntek. Idén ez november 29. Más kérdés, hogy már a tengerentúl is kezd lazulni a történet, a Walmart üzletei például 28-án este kezdik a nagy akciózást, döntően 30-50 százalékos kedvezményekkel. Ugyanakkor a magyarországi kereskedők összevissza marketingakciókat csinálnak, fittyet hányva a Fekete péntek jelentésére és a naptárra, és heteken át számtalan dátumhoz rendelik hozzá a Black Friday-t, azaz a Fekete pénteket.
A mall.hu október vége óta Black Friday maratont tart, az Extreme Digital november 15-ét lőtte be. A Media Markt és a Euronics sajátos megoldást választott: mindkettő Black Friday katalógust adott ki, előbbié november 12. és 24., utóbbié november 12. és 18. között érvényes. Emellett bejelentették, hogy november 15-én tartják a Black Friday-t.
S hol van még a többi cég?! Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az Auchan várhatóan idén is három-négy napon át csábítja majd a vevőit a Fekete péntek szlogennel november második felében, az eMAG is feltehetően a következő két péntek egyikén robbant majd, a BestByte pedig valószínűleg kitart a hivatalos november 29-ei dátumnál.