tóth gabi
A kopott gumiabroncs nem csak veszélyes, de a forgalmi is ugorhat miatta.
Jogszabály írja elő a minimálisan megengedett barázdamélységet. Egy műszakilag biztonságos állapotban lévő jármű egyik összetevője, hogy megfelelő abroncsai is legyenek. A folyamatos használat során a gumik kopnak, menettulajdonságuk változik, nőhet a fékút, változhat az autó úttartása, amelynek kapcsán az elhasználódásukra is figyelni kell.
Fontos megjegyezni, hogy a személygépjárművek gumiabroncsainál meghatározott 1,6 milliméteres barázdamélység egy olyan minimum érték, amelyet a rendőrség is ellenőriz. Ha egy ellenőrzéskor úgy ítélik, meg nem éri el az abroncs mintázata az előírt értéket a jármű forgalmi engedélyét átvételi elismervény ellenében elveszik. A forgalmi engedélyt a tulajdonos ezután csak akkor kapja vissza, ha műszaki vizsgán a jármű állapotát megfelelőnek találják a szakemberek – hívja fel a figyelmet a police.hu.
A gumigyártók az abroncsokba újabban egy úgynevezett indikátort helyeznek el, ami a személyautóknál 1,6 milliméterre van állítva. Ez azt jelenti, hogy ha a kopófelület ezzel a résszel már egy síkban van, akkor a gumit azonnal le kell cserélni.
Ezeket a képeket akkor készítették a szigetvári rendőrök, amikor a 6-os úton ellenőriztek egy személygépkocsit, amelynél a gumiabroncs-mintázat barázdája nem érte el az 1,6 milliméteres jogszabályi minimum határt.