kulcsár edina
Véget ért a kéthetes munka, újból járnak a vonatok hétfõtõl a budapesti Keleti pályaudvaron. Az utasok egy szebb és rendezettebb pályaudvart kapnak vissza. A közeljövõben újabb munkák kezdõdnek, de ezekhez már nem kell lezárni a pályaudvart. Mutatjuk a látványterveket!
Alig hogy újraindítják a budapesti Keleti pályaudvart, máris egy újabb fejlesztést harangoztak be. Egy hatalmas utascentrumot alakítanak ki a mostani jegypénztárak helyén. A napi csaknem 400 belföldi és külföldi vonat utasai eddig főleg a csarnok központi részén várakoztak, ami egy-egy vonat beérkezésekor hatalmas tumultust okozott. Az új váró 2020 második felére készülhet el.
Az utascentrumban nemcsak a jegyeket lehet majd megváltani, hanem itt fog működni egy információs- és ügyfélszolgálati iroda is. A MÁV látványtervein eddig szokatlan megoldásokat lehet látni, ezek közül a legérdekesebb talán az új várórész üvegmennyezete, ami fentről átengedi a fényt.
A csarnok hatalmas lépcsőjét átalakítják, a széleken lévő lépcsősorok helyét mozgólépcsők veszik át, de egy liftet is elhelyeznek a központi részen, így a kerekesszékkel közlekedők is könnyen eljuthatnak a jegyvásárlás után a vonathoz. De megújítják a jegykiadási rendszert is, sorszámosztó automata oldja meg a sokszor kígyózó sorokat és csaknem megduplázzák a jegykiadó automaták számát is. A jelenlegi 14 helyett 26 automata lesz az állomáson.
A mostani kéthetes lezárás alatt megújult az utastájékoztatási rendszer, a csarnok központi részén az eddigi kijelzőt egy hatalmas LED-falra cserélték. Mintegy 9 ezer négyzetméternyi peront is felújítottak, és eltüntették végre a rogyadozó bódékat, illetve a csarnok falait is kitatarozták. Emellett rengeteg padot és szemeteskukát cseréltek újabbra, de felújították a világítási rendszert is. Az utasok hétfőtől láthatják a változásokat, akkor indulnak újra a vonatok a Keletiből.