RETRO RÁDIÓ

Izgalmas változásokat ígérnek a budapesti tömegközlekedésben

Izgalmas változásokat ígérnek a budapesti tömegközlekedésben
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 04. 23. 22:00

Meglepõ fejlesztési elképzelések szerepelnek a most elkészült Budapesti Mobilitási Tervben, amelyet a Fõvárosi Önkormányzat hozott nyilvánosságra. Azt tudtuk, hogy az M3-as metrót tovább akarják vinni Káposztásmegyerig, de kiderült, hogy a tervek szerint a millenniumi Kisföldalattit is meghosszabbítják Rákospalota környékéig.

Villamosjáratok és metróvonalak meghosszabbítása, felújítások és járműbeszerzések. Ilyen feladatokkal van teli a Budapesti Mobilitási Terv elnevezésű fejlesztési csomag, amely a következő évekre kitűzött felújításokat és beruházásokat tartalmazza. A tervek 2030-ig valósulhatnak meg.

Észak-Budán is meghosszabbítják az 1-es villamost

A listán szereplő számos felújítási programról már korábban döntöttek, így azok előkészületben vannak, sőt némelyiket hamarosan át is adják. Ilyen az 1-es villamos fejlesztése, amelyet tovább hosszabbítanak az Etele térig. Mi több, hamarosan átadják a Kelenföldi pályaudvarig elvezetett új szakaszt. De tervben van az 1-es villamos meghosszabbítása Észak-Buda irányába is a Külső Bécsi úton.

Nagy változások a 2-es vonalán

Emellett biztosra vehető, hogy a Lánchíd felújításakor átépítik a 2-es villamos alagútját is a híd alatt a pesti oldalon. Déli irányban hosszabbíthatják meg a 2-es villamost – a mostani közvágóhídi végállomástól. A 42-es villamost is meghosszabbítanák a Gloriett-lakótelepig, de egy teljesen új villamosvonal is épülhet a Műegyetem környékén a Kopaszi-gát kiszolgálására.

Felújítják és meghosszabbítják a fogaskerekűt

A biztosan megvalósuló programok között szerepel a budai fogaskerekű felújítása. A különleges hegyi vasút nem csak vadonatúj szerelvényeket kaphat, hanem a pálya és megállók felújítása mellett mindkét irányba meghosszabbítják a nyomvonalát, így a Széll Kálmán tértől egészen a Normafa környékéig utazhatunk majd az új szerelvényekkel.

Rákosrendezőig érne a Kisföldalatti

2021 és 2025 között – a tervek szerint – megújítják a Kisföldalatti állomásait és szerelvényeit, s útvonalát, a Csáktornya parkon keresztül egészen Rákosrendező környékéig meghosszabbíthatják. A rendelkezésre álló fejlesztési pénzek szerint rangsorolták a tervezett munkákat, és a rangsor szerint ez a fejlesztés mindenképp megvalósulhat.

2-es metró: összekötik a HÉV-vel

Régóta tervezik, és most végre megvalósulhat a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése az Örs vezér téren. De egy rákoskeresztúri szárnyvonal is elkészülhet, valamint felújítják és bővítik a járműparkot.

3-as metró: meghosszabbítják

Már most nyáron megkezdik a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezését. Ennek keretén belül 5 új állomás épülhet, ebből 2 a felszínen. Emellett Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között új vasúti megálló létesül.

4-es metró Gazdagrétig, Budafokig

A tervekben szerepel a 4-es metró meghosszabbítása is, mellyel a tervek szerint Gazdagrétet szolgálnák ki, de szóba került egy budafoki leágazás is. A metró eredetileg a budafoki virágpiacról indult volna, költségcsökkentési okokból lett Kelenföld a végállomás.

HÉV-ek: fejlesztések egész sora

A budapesti HÉV-ekkel is nagy változásokat terveznek. A csepeli és ráckevei HÉV-et behozzák a Kálvin térig, míg a gödöllői vonalat összekötik a 2-es metróval. De megújul a szentendrei HÉV Békásmegyer és Szentendre közötti szakasza is. Távlati tervben van egy összekötő alagút a Déli pályaudvar és Nyugati pályaudvar között.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.