kulcsár edina
Már csak a húsvéti adventi naptár hiányzik a kínálatból, s a kereskedõknek gyakorlatilag teljesen sikerült átültetniük a karácsonyi kínálatot Jézus feltámadásának ünnepére. Március eleji körképünk után újabb meglepõ portékákra bukkantunk az üzletekben.
Hiába hittük, hogy nem lehet folytatni a húsvéti ajtódísz-koszorút, a karácsonyfa gömbökre emlékeztető, barkaágra akasztható tojásformákat, a húsvéti mintás mécsest, a tojásforma LED-izzósort, no meg lombos, tojást termő húsvéti fát hozó őrületet, tévedtünk. Az üzlet az üzlet, a gyártók és kereskedők pedig újabb fokozatra kapcsoltak, hogy a finisben vásárlásra ösztönözzék az ünnepre készülő vevőket.
A Kinder Joy édességet gyártó olasz Ferrero jóvoltából itt a válasz a gyerekek nagy kérdésére: vajon mit csinál a tél elmúltával a Mikulás?
A cég húsvéti kínálatában helyet kapó plüssfigura szerint nem kérdés, hogy locsolókannát ragadó, kerti törpeként élvezi a kellemes napsütést.
Nehéz átverni a gyerekeket a húsvéti hóval, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne nekik húsvéti hógömböt készíteni. Mindehhez három dolgot változtattak meg a gyártók: a gömb alakot tojásformára cserélték, a mikulást, a karácsonyfát és a téli városkát hímes tojás és kis csibe váltotta fel, a műhó helyére pedig csillámpor került.
A karácsonyi asztal elengedhetetlen finomsága a bejgli, de miért ne követelhetne helyet a húsvéti kalács és kuglóf mellett a húsvéti bejgli?! A gyártó szerint még a mák is maradhat, csak meg kell bolondítani némi meggyel!
Természetesen a tálaláshoz a tobozos-fagyöngyös, ünnepi szalagos karácsonyi terítőt ajánlott hímzett tojásos vagy nyuszimintás terítőre cserélni, szerencsére már ez sem hiányzik a ruházatra és lakásdekorációra szakosodott Pepco kínálatából.
A frissen megjelent portékák tovább erősítik Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakember szavait, aki legutóbb így nyilatkozott a %Ripost%-nak a karácsony és a húsvét üzleti szerepéről.
„A húsvét is egyre kevésbé a hagyományokról, sokkal inkább a pénzköltésről szól. Óriási a nyomás a marketingeseken, akiknek újabb és újabb ötletekkel kell előrukkolniuk, hogy növeljék a vevők vásárlási kedvét. Ami pedig az egyik üzletláncnak bejön, azt hamarosan a többi is átveszi” – mondta a szakember.
Csoda, hogy ezek után voltak, akik úgy döntöttek, poénból és/vagy takarékosságból húsvéti tojásokkal díszítik fel az erdei fenyőt?!