tóth gabi
Óbuda egyik legnagyobb bevásárló központjában botrányos parkolási rendszer borzolja a vásárlók és látogatók idegeit. Az egy hónapja fizetõssé vált rendszerben nem elég, hogy bankkártyával nem lehet fizetni, de visszajárót sem ad mindig a gép. Ráadásul az egész plázában egyetlenegy automata mûködik. Folyamatos a kígyózó, szitkozódó sor.
Hatalmas tömeg állt sorban múlt hét péntek este az óbudai EuroCenterben. Õk már túl voltak a vásárláson, vagy éppen a mozin, és szerettek volna kocsival hazamenni. A szitkozódó, ideges emberek a kritikán aluli fizetős parkolási rendszert szidták, amit egy hónapja vezettek be a plázában. Míg az első három óra ingyenes, utána óránként 700 forintba kerül a parkolás. De nem ez a baj.
„Az Eurocenterbe jöttünk, hogy megnézzünk egy színházi előadást. A színdarab végén szembesültünk az új parkolási rendszerrel. A tájékoztatás nem volt megfelelő, negyedórán át kerestük a parkolóautomatát, ahol ráadásul csaknem fél órát álltunk sorba, mert az egész pláza parkolójára egyetlen egy automata jutott” – panaszolta el problémáját lapunknak Szabó Éva.
Van, mikor pénzt sem ad vissza a gép
Éva és családja nincs egyedül a parkolás okozta bosszúsággal, a színházi előadások és mozivetítések után rengetegen állnak sorba az automatánál rendszeresen, amiből mindösszesen egyetlen van az egész plázában és az is a mélygarázsban. Ráadásul a fizetés sem a legegyszerűbb. Bár kártyaolvasó van a gépen, de bankkártyát nem fogad el, és olyan is előfordult már, hogy visszaadni sem tudott túlfizetés esetén.
„Egészen biztos, hogy nem megyek a bevásárlóközpontba addig, amíg nem oldják meg a parkolást. Nem elég, hogy csak készpénzzel lehet fizetni, de amikor ott jártunk, akkor egy papírt is ráragasztottak, miszerint visszaadni sem tud a gép. Felháborító az egész” – fakadt ki az EuroCenter közösségi oldalán egy férfi.
Sorban álláskor is ketyeg a parkolás
Pénteken és hétvégén, amikor óriási a tömeg a fővárosi plázákban még katasztrofálisabb a helyzet. Sokan azon is kiakadtak, hogy amikor a parkolás kifizetéséhez állnak sorba, akkor is ketyeg az idő:
„A párommal múlt hét pénteken voltunk az Eurocenterben. Bevásároltunk, aztán beültünk egy filmre. Több mint 3 órát voltunk bent, így már mindképp fizetnünk kellett volna. De az automata keresése és a majdnem egyórányi sorban állás miatt jóval többet kellett kifizetni az automatába” – mondta a %Ripost%-nak Edit, aki kérte, hogy ne írjuk le a vezetéknevét.
A Facebookon csak nyugtatnak
A történtek után nem csoda, hogy panaszosok hada lepte el az EuroCenter közösségi oldalát. Vélemények és bejegyzések alatti kommentek örökítik meg a tarthatatlan helyzetet. A forrongó bejegyzésekre pedig egy sablon válasz érkezik csak, miszerint fontos a vásárlók véleménye és majd mérlegelik a parkolási rendszer működését.
Kérdéseinkkel megkerestük a bevásárlóközpont vezetését, ám csak néhány nap múlva ígértek választ a parkolási botránnyal kapcsolatban.