tóth gabi
A magyar autópályák közül többet meghosszabbítanak, illetve a sztrádák jelentõs részén felújítási és karbantartási munkákat végeznek 2019-ben. Így többek közt az M1-es egyik legkritikusabb részét kijavítják, illetve átadják az M2-es fõváros és Vác közötti szakaszát.
Még jobbak lesznek a magyar sztrádák! Több, már használatban lévő autópálya szakaszt is felújítanak az idén. Az M0-s déli szektora mellett az M1-es sztrádát az M0-s csomópont és Tatabánya között gatyába rázzák, s kezelésbe veszik az M7-es Balaton környéki szakaszát is, utóbbinál ügyelve arra, hogy a munkálatok a nyári vakáció időszakában ne okozzanak dugót.
Nyomvonal hosszabbításokra és építkezésekre főleg a keleti országrészben kerül majd sor. Az idei év egyik legjelentősebb építkezése a Miskolcot és Tornyosnémetit összekötő M30-as autópálya északi szakaszán lesz, a munka végeztével az M3-as és M30-as autópályákon Budapesttől egészen az országhatárig autózhatunk végig a sztrádán Kassa irányába. Később az M3-ast is a határig húzzák ki. Hasonlóan országhatárt érintő beruházás az M4-es autópálya fejlesztése Berettyóújfalu és Nagykereki között. A sztrádát a Budapestet elkerülő M0-s és Cegléd között is fejlesztik, itt már 15 kilométernyi út elkészült, melyhez további 30 kilométert építenek. Békéscsaba is megközelíthetőbbé válik az M44-s Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának megépítésével, ami később az M5-ös sztrádával köti majd össze a Békés megyei várost. Az ország nyugati részén a már megkezdett M85-öst is folytatják a Csorna, Sopron és Fertőrákos közötti szakaszon. A kormány 2025-ig összesen 2500 milliárd forintot fordít útfejlesztésre: a felújítások és építkezések nem titkolt célja, hogy Magyarország városaiból félóra alatt elérhető legyen egy-egy sztráda.
M0: Jóval strapabíróbb betont kap az M5-ös és M6-os között. A munkálatok 2020 tavaszáig tarthatnak. A 2x3 sáv helyett 2x2 sávon lehet közlekedni.
M1: Az év végéig a Budapest és Tatabánya közötti 43 kilométeres szakaszon végeznek felújítási munkálatokat. A munkavégzés idején 2x2 sávos közlekedési rend él majd.
M2: A Budapest és Vác közötti autópályán az őszig tartó munkálatok végén 2x2 sávon haladhat majd a forgalom.
M7: Május 9-ig, illetve szeptember 2. és október 27. között a Letenye felé vezető oldalon felújítás lesz a 96-os és 102-es kilométerszelvények között. A főváros felé két, Letenye irányába egy sáv megy majd.
Építkezések és hosszabbítások:
M3: A jelenleg Vásárosnaményig tartó sztráda mintegy 23 kilométernyi meghosszabbítással az országhatárig, Beregdarócig ér majd.
M30: Miskolcot összekötik Tornyosnémetivel, ahonnan Kassa fele autózhatunk majd tovább. A munkálatok 2021 nyaráig tarthatnak.
M4: Az M0-s és Cegléd között 30 kilométert építenek idén télig, és Berettyóújfalutól a román határig, Nagykerekiig. Utóbbit 2020 elején adhatják át.
M44: Az M5-ös sztrádát és Békéscsabát összekötő utat több részletben építik meg: a Tiszakürt és Kondoros közötti szakasz nyár végére, a Nagykőrös és Tiszakürt, s a Kondoros és Békéscsaba közötti szakasz 2021-re készülhet el.
M6: Bólytól egészen a horvát határnál található Ivándárdáig bővül az M6-os. Paksnál pedig összekötik a sztrádát a 6-os úttal.
M60: Mintegy 60 kilométer hosszú szakasz épül Pécs és Barcs között, így a baranyai megyeszékhelyről közvetlen gyorsforgalmi úton is elérhető lesz a horvát határ.
M85: Az út az M1-es kiágazásaként Győrt köti össze Sopronnal és Fertőrákossal. Csornánál a várost elkerülő szakasszal épülhet tovább, mintegy 60 kilométeren, amit a tervek szerint 2020 teléig adnak át.
M9: Megszűnhet a Budapest-központúság, az országhatár vonalát követve épülhet az M9-es sztráda, ami Kőszegtől indul majd és egészen Debrecenig vezetik. Keresztezni fogja az M7-es, M6-os és M5-ös autópályákat, de elhalad majd Zalaegerszeg, Kaposvár és Békéscsaba mellett is.