RETRO RÁDIÓ

Mától végre újra utazhatunk a hármas metró teljes vonalán

Mától végre újra utazhatunk a hármas metró teljes vonalán
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 03. 30. 08:50

Ma 13 órakor átadják a hármas metró felújított északi szakaszát, így mától csaknem egy hétig végigutazhatunk a metróvonalon. Április 6-án aztán ellepik a munkagépek a Nagyvárad tér és a Kõbánya-Kispest végállomás közötti déli szakaszt, ahol pótlóbuszokat vetnek majd be.

Végre újra a teljes vonalon utazhatunk a hármas metróval, kora délután ugyanis átadják a csaknem másfél évre lezárt északi szakasz hat megállóját. A Lehel tér és Újpest – Városközpont közötti 4,7 kilométeres szakaszon már jártak próbavonatok, de most végre utasokat is szállítanak a felújított fehér szerelvények az angyalföldi és újpesti szakaszon.

Sokáig titkolták az átadás időpontját

Bár a %Ripost% már megírta, hogy március végén újra birtokba vehetjük a 3-as metró északi állomásait, a nagy titkolózás miatt szinte derült égből villámcsapásként érkezett a hír, hogy pontosan melyik nap adják majd át a felújított szakaszt. Mint az a Főpolgármesteri Hivatal friss közleményéből kiderül: szombaton Tarlós István főpolgármester ünnepélyes keretek között felavatja a felújított állomásokat, majd kora délutántól az utasok is igénybe vehetik a megújult megállókat, s jövő péntekig a teljes vonalon járnak majd a szerelvények.

Kerekesszékkel is elérhető metró

A metró északi szakaszának felújításakor ügyeltek az akadálymentesítésre: az összes most átadásra kerülő állomás kerekesszékkel is megközelíthetővé vált. Sőt, a déli részen is hasonló változások várhatóak. Április 6-án, azaz jövő szombaton ugyanis megkezdődik a csaknem 14-15 hónapig tartó munka a 4 és fél kilométer hosszú déli részen, ahol szintén felújítják a metróállomásokat, illetve az alagutakat. Igaz, a mozgáskorlátozottaknak a Pöttyös utcai és Ecseri úti megállóknál 2023-ig korlátliftek segítik majd a közlekedést. A Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest közötti szakasz befejezését 2020 második felére tervezik, míg a teljes, 17,3 kilométeres metróvonalat 2022-től használhatják majd az utasok.

Megszűnnek a párhuzamos felszíni járatok

Mivel a hármas metró egy hétig újra végig jár az újpesti végállomásig, majd április 6-tól a Nagyvárad tér és Újpest között ingáznak a metrószerelvények, ezért már nincs szükség az eddig kiesett észak-pesti szakaszon a pótlásra. Többek között az eddigi M3 és M3A pótlójáratok megszűnnek a Lehel tér és Újpest – Városközpont közötti szakaszon, de a 34-es és 106-os buszjáratok is csak az Árpád híd metróállomásig közlekednek a Lehel tér helyett, ezért a Váci úton megszüntetik a buszsávot. A 12-es villamos újra az Angyalföld kocsiszínig jár, a 20E busz pedig a továbbiakban nem érinti majd a Munkásotthon utcát. Ugyanakkor a 15-ös és a 115-ös busz a Lehel teret továbbra is a Bulcsú utca felől közelíti meg, és a villamosvégállomás mellett állnak meg. A 30 és a 30A járatok szintén a metrópótlás idején megszokott útvonalon járnak majd.

Dél-Pesten minden megváltozik

Jövő hét szombattól több új járatot indítanak Pest déli részén, miközben számos, már meglévő járat menetrendje is megváltozik. Így elindítják a 45-60 másodpercenként közlekedő M3-as metrópótlót Kőbánya – Kispest és a Nagyvárad tér között, de M3E jelzéssel a reggeli csúcsidőben gyorsjárat is közlekedik a Határ út és a Nagyvárad tér között, amely kihagyja a Népliget metróállomást. Emellett 84M, 94M, 161E, 167, 194M, 223M, 254M és 294M jelzéssel új buszjáratokkal ismerkedhetünk, s változni fog a 23E, 66B, 84E, 85E, 89E, 94E, 168E, 200E, 201E, 202E és 294E buszok, valamint az 51-es és 52-es villamosok közlekedése.

Bezárt a jegypénztár

Az új szakasz átadásával egyidejűleg bezár a Lehel téri aluljáróban található ideiglenes jegypénztár. Jegyet és bérletet legközelebb az aluljáróban vagy a villamos végállomáson lévő automatából lehet vásárolni, személyes ügyintézésre pedig a Nyugati pályaudvarnál a bérletpénztárban, illetve a Deák Ferenc tér metróállomáson található ügyfélközpontban van mód. 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.