RETRO RÁDIÓ

Karácsonyt csinálnak a húsvétból!

Karácsonyt csinálnak a húsvétból!
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 03. 11. 10:15

Megteltek már a polcok a húsvéti ünnephez készült díszekkel és édességekkel, kijöttek az ünnepi katalógusok, és döbbenetes dologra figyeltünk fel: szinte az összes karácsonyi kiegészítõnek elkészült a húsvéti mása! Az egyik üzletlánc drágább ajándékokat kínál gyerekeknek, mint karácsonyra. A kereskedõk célja egyértelmû: minél több pénzt kihúzni a családok zsebébõl.

Csak pislogunk: egyre-másra futunk bele olyan portékákba, amelyeket mintha karácsony után, húsvétra újraterveztek volna.

Az egyik vegyesboltban ajtódíszkoszorút, a Pepcóban karácsonyfagömbökre emlékeztető, barkaágra akasztható tojásformákat, a Kikben pedig húsvéti mintás mécsest, valamint tojásforma LED-izzósort, no meg lombos, tojást termő húsvéti fát láttunk!

Meglepő tény, hogy sokkal több csokinyuszit vesznek az emberek, mint csokimikulást. Talán ez sarkallja a kereskedőket arra, hogy megpróbálják a húsvéti kínálatot és forgalmat a karácsonyi szintre emelni. Az Aldi például ugyanúgy nyolcoldalas húsvéti ajándékkatalógust jelentetett meg, mint karácsonyra. Ám míg akkor a legdrágább termékek (sokoldalú játékasztal, szintetizátor, hordozható hangrendszer) 29 990 forintot kóstáltak, addig a húsvéti kiadványban 199 990 forintos fa játszóházat, 119 990 forintos kültéri pingpongasztalt és 49 990 forintos védőhálós trambulint kínálnak.

A %Ripost% arról kérdezte Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakembert, hogy ha ez így megy tovább, idővel tényleg annyit költünk húsvétra, mint karácsonykor?

– A húsvét is egyre kevésbé a hagyományokról, sokkal inkább a pénzköltésről szól.

Óriási a nyomás a marketingeseken, akiknek újabb és újabb ötletekkel kell előrukkolniuk, hogy növeljék a vevők vásárlási kedvét. A fenti példák is ezt mutatják. Ami pedig az egyik üzletláncnak bejön, azt hamarosan a többi is átveszi – mondta a szakember.

– Sok család karácsonyra időzíti a nagyobb vásárlásokat, így például egy új tévé beszerzését, amire egyrészt szükségük van, másrészt családi ajándéknak is tekinthető, így két legyet ütnek egy csapásra.

Ugyanez a helyzet a szabadba csábító kültéri pingpongasztallal vagy a kerti mászókás faházzal, amelyek jelentős kiadások, viszont összemoshatóak a húsvéti ajándékozással. Vagyis, láthatóan a karácsonyi értékesítési módszereket ültetik át húsvétra. Ezzel együtt nem valószínű, hogy a húsvéti költekezés utolérné a karácsonyit, ilyenkor általában csak a gyerekeknek vesznek ajándékot – vélekedik Nyíri Zoltán.

 

Ez persze egyáltalán nem biztos: vannak családok, ahol a férfi már nem meglocsolja szerelmét, inkább megajándékozza egy komolyabb parfümmel. A hölgy pedig nem egy pohár itallal kínálja viszonzásul, hanem egy egész üveggel...

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.