Létrehozva: 2019.03.11.

Karácsonyt csinálnak a húsvétból!

Megteltek már a polcok a húsvéti ünnephez készült díszekkel és édességekkel, kijöttek az ünnepi katalógusok, és döbbenetes dologra figyeltünk fel: szinte az összes karácsonyi kiegészítõnek elkészült a húsvéti mása! Az egyik üzletlánc drágább ajándékokat kínál gyerekeknek, mint karácsonyra. A kereskedõk célja egyértelmû: minél több pénzt kihúzni a családok zsebébõl.

Szerző Ripost

Csak pislogunk: egyre-másra futunk bele olyan portékákba, amelyeket mintha karácsony után, húsvétra újraterveztek volna.

Az egyik vegyesboltban ajtódíszkoszorút, a Pepcóban karácsonyfagömbökre emlékeztető, barkaágra akasztható tojásformákat, a Kikben pedig húsvéti mintás mécsest, valamint tojásforma LED-izzósort, no meg lombos, tojást termő húsvéti fát láttunk!

Meglepő tény, hogy sokkal több csokinyuszit vesznek az emberek, mint csokimikulást. Talán ez sarkallja a kereskedőket arra, hogy megpróbálják a húsvéti kínálatot és forgalmat a karácsonyi szintre emelni. Az Aldi például ugyanúgy nyolcoldalas húsvéti ajándékkatalógust jelentetett meg, mint karácsonyra. Ám míg akkor a legdrágább termékek (sokoldalú játékasztal, szintetizátor, hordozható hangrendszer) 29 990 forintot kóstáltak, addig a húsvéti kiadványban 199 990 forintos fa játszóházat, 119 990 forintos kültéri pingpongasztalt és 49 990 forintos védőhálós trambulint kínálnak.

A %Ripost% arról kérdezte Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakembert, hogy ha ez így megy tovább, idővel tényleg annyit költünk húsvétra, mint karácsonykor?

– A húsvét is egyre kevésbé a hagyományokról, sokkal inkább a pénzköltésről szól.

Óriási a nyomás a marketingeseken, akiknek újabb és újabb ötletekkel kell előrukkolniuk, hogy növeljék a vevők vásárlási kedvét. A fenti példák is ezt mutatják. Ami pedig az egyik üzletláncnak bejön, azt hamarosan a többi is átveszi – mondta a szakember.

– Sok család karácsonyra időzíti a nagyobb vásárlásokat, így például egy új tévé beszerzését, amire egyrészt szükségük van, másrészt családi ajándéknak is tekinthető, így két legyet ütnek egy csapásra.

Ugyanez a helyzet a szabadba csábító kültéri pingpongasztallal vagy a kerti mászókás faházzal, amelyek jelentős kiadások, viszont összemoshatóak a húsvéti ajándékozással. Vagyis, láthatóan a karácsonyi értékesítési módszereket ültetik át húsvétra. Ezzel együtt nem valószínű, hogy a húsvéti költekezés utolérné a karácsonyit, ilyenkor általában csak a gyerekeknek vesznek ajándékot – vélekedik Nyíri Zoltán.

 

Ez persze egyáltalán nem biztos: vannak családok, ahol a férfi már nem meglocsolja szerelmét, inkább megajándékozza egy komolyabb parfümmel. A hölgy pedig nem egy pohár itallal kínálja viszonzásul, hanem egy egész üveggel...

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek