RETRO RÁDIÓ

Csúnyán lehúzza a magyar családokat Bongo, az sms-ező majom

Csúnyán lehúzza a magyar családokat Bongo, az sms-ező majom
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 02. 28. 08:05

Tömegével háborognak a szülõk az interneten egy internetes szolgáltatás miatt. Az ok egy virtuális kismajom. Bongo tizenéves fiatalok kérdéseire, problémáira ad választ perceken belül sms-ben. Méghozzá 508 forintért.

Gyerekek, tizenéves fiatalok természetes kíváncsiságára alapozva akaszt le nem kevés pénzt a családokról a Bongo nevű emelt díjas sms- szolgáltatás. Az ausztrál bejegyzésű cég – megtévesztő módon – így hirdeti magát: „Bongo, a szuperintelligens majom briliáns elméjével és mobiljával felszerelve azt teheti, amihez a legjobban ért, minden kérdésedet megválaszolja.” Csak egy emelt díjas sms-t kell küldeni a 16066-os számra. A kicsik pedig kapva kapnak az alkalmon, nem figyelve, hogy a Bongón minden egyes üzenet 508 forintba kerül...

Mivel manapság már gyakran 7-8 éves gyerekeknek is ott lapul a zsebükben a mobil, néhány nap alatt hihetetlen összegű telefonszámlát lehet összehozni a majmos szolgáltató használatával. Bár felhívják a figyelmet, hogy 16 év alatt szülői beleegyezés szükséges a szolgáltatás használatához, ezt egy kattintással el lehet kerülni.

Aggályos, hogy meg kell adni a teljes nevet, sőt azt a várost is, ahol lakunk.

Egy budapesti apuka felháborodva mesélte lapunknak, hogy gyermeke nemrég észrevétlenül 15 ezer forintot költött el a tudtuk nélkül a Bongóra.

„Amióta az iskola mellett sportolni is jár a kilencéves fiam, azóta van saját mobilja. Sose lehet tudni, mi jön közbe, ez így biztonságot jelent nekünk” – mondta a %Ripost%-nak Krisztián, aki párjával együtt majd hanyatt esett a döbbenettől, amikor a szolgáltatótól megkapták a 30 ezres számlát, ami egyébként 13-15 ezer forint szokott lenni.

„A családi csomag része a fiam száma is, egyben fizetjük mindig. A Google keresési lehetőséget nemrég ismerte meg, egy barátja mesélt neki a Bongóról, hogy az könnyebb, mint a Google, hiszen csak fel kell tenni a kérdést és már jön is a válasz” – mesélte az apuka, aki a történtek után kérte a mobilszolgáltatójától, hogy a fia számán korlátozzák az emelt díjas hívást és sms-t.

Mint lapunk megtudta, az emelt díjas sms-ek küldésének és fogadásának lehetőségét mindhárom szolgáltatónál más módon lehet letiltani – a korlátozás kérésre bármikor feloldható. Az ügyfélszolgálat hívásakor kaphatunk erről részletes tájékoztatást, attól is függ, hogy előfizetéses vagy feltöltő kártyás a telefon.

 

Meglepő dolgokra lettünk figyelmesek a Bongo nevű szolgáltatásnál, s azokat a praktikákat is összegyűjtöttük, melyekkel kivédhető, hogy a gyerek nagy telefonszámlát csináljon. Részletek a csütörtöki Ripost napilapban. Keresd az újságárusoknál!

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.