RETRO RÁDIÓ

Fapados átverések: 80 ezres kártérítést kapnak a pórul járt utasok

Fapados átverések: 80 ezres kártérítést kapnak a pórul járt utasok
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 12. 14. 06:40

Durva: idén 40 százalékkal nõtt a panaszok száma Budapesten a fapados légitársaságok ellen. A négyszáznál is több eljárás zöme a Ryanairt és a Wizz Airt érinti.

Járattörlések, több órás késések és visszautasított beszállások: utasok tömegének így tették felejthetetlenné az idei nyarát a fapados légitársaságok...

Most másodfokon a Wizz Airt 32 millió, míg a Ryanairt 110 millió forintra büntette a Budapest Főváros Kormányhivatala. Több mint 200 utas kapott már kártérítést, fejenként átlagosan 80 ezer forintot.

Míg sokan csak bosszankodtak vagy ügyvédhez rohangáltak, szép számmal akadtak, akik a hatósághoz fordultak. A vétkes cégek pedig Budapest Főváros Kormányhivatala közbenjárására több száz károsultnak fizettek.

Direkt itthon hagyták az utasok csomagjait

A Ryanair például két egymást követő héten is Budapesten hagyta a Gran Canariára utazó emberek csomagjait, máskor pedig sorozatosan járatokat törölt, az egyik magyar utasnak pedig nem csak az eredeti, de az átfoglaláshoz választott gépe sem indult el. A Wizz Air pedig nem egy esetben több jegyet adott el, mint ahány férőhelye volt... Családok nehezen összespórolt nyaralása vált rémálommá, a repülés élménye pedig gyomorszorító lutrivá. Ráadásul a két nagy fapadosnál nehézkes és gyakran eredménytelen volt a reklamáció. Tömegek érezték becsapottnak és tehetetlennek magukat.

 

Érdemes volt reklamálni!

A reklamáló utasok problémáit megvizsgáló budapesti kormányhivatal idén négyszáznál is több eljárást indított, melyeknek közel felében elmarasztalták a légitársaságokat, melyek átlagosan 250 euró (80 ezer forint) kártérítést fizettek az érintett utasoknak.

Mint a %Ripost% megtudta, idén az előző évhez képest 40 százalékkal több bejelentés érkezett a légitársaságokkal kapcsolatban. A legtöbb, szám szerint 162 ügy a Ryanairhez, 156 eset pedig a Wizz Airhez köthető.

 

Késések, pocsék tájékoztatás, visszautasított beszállás…

A kormányhivatalhoz befutott panaszok csaknem kétharmada a járatok jelentős, 3 órát meghaladó késésével, míg 31%-a a járattörlésekkel volt kapcsolatos.

A további részletek a pénteki %Ripost% napilapban! Az újságból az is kiderül, hogy a légitársaságok fellebbeztek, de ezzel rosszul jártak...

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.