tóth gabi
Fizetett Black Friday hirdetések árasztották el a Facebookot, melyek legalább négy, különbözõ nevû, ám egyforma oldalhoz vezettek, amelyek a gyanú szerint számos adatot lopnak el az óvatlan megrendelõktõl. A Ripost jelzésére a Facebook törölte a hirdetéseket. Ám nem árt vigyázni, a csaló internetes oldalak továbbra is mûködnek.
Nehéz ellenállni a csábításnak: a legnépszerűbb LEGO termékeket kínálja fillérekért több internetes oldal is, melyek fizetett hirdetésként jelentek meg magyarok tízezreinek is a Facebook oldalán. 240 ezer forintos Star Wars Millennium Falcon 27 ezer, a 140 ezres Harry Potter-féle Roxfort kastély 22 ezer, James Bond Aston Martinja 50 ezer helyett alig 8200 forint, csak néhány ajánlat a gazdag kínálatból.
A kétségtelenül csalók által üzemeltetett oldalak a Black Friday varázsigével próbálják hitelessé tenni az akár 80 százalékos árengedményeiket. Bár a jelentős kedvezmények nem példa nélküliek Fekete pénteken, ám az nem most, hanem november második felében esedékes. Ráadásul számos apróság figyelmeztet az oldalakon: jobb lesz vigyázni!
Figyeljünk a gyanús jelekre!
A winnerattop.com, a glexmixsale.com, a topnashop.com és a childtocoll.com felülete azonos, csak az internetcím és az alul található copyright felület különbözik. Ráadásul bármelyik céggel is szeretne kapcsolatba lépni az ember, csak egy általános üzenetküldő felületet talál, pontos cégnevet, címet, telefonszámot nem.
S hiába jelzik piktogramok, hogy követhető a cég a Facebookon, a Twitteren vagy a Pinteresten, azokra kattintva csak a nyitóoldalra jut vissza a felhasználó. Ha pedig veszi valaki a fáradtságot és rákeres a google-ön a fenti cégekre, egy sor ijesztő figyelmeztetésbe fut.
Lép a Lego a megtévesztőkkel szemben
Lapunk megkereste a honlapokkal kapcsolatban a Legót, válaszuk pedig megerősítette a gyanút.
A Ripost által nevesített oldalakkal a LEGO Csoport semmilyen kapcsolatban nem áll
– közölte Siket Lóránt, a Lego kommunikációs vezetője. „Sajnos időnként feltűnnek az interneten olyan oldalak, amelyek látszólag LEGO termékeket kínálnak és megtévesztik a fogyasztókat. Az ilyen ügyeket nagyon komolyan vesszük, hiszen egyszerre vezetik félre a fogyasztókat és károsítják a LEGO márkát. Minden olyan esetben megtesszük a megfelelő lépéseket, amikor azt látjuk, hogy a fogyasztóinkat félrevezetik, valamint a szellemi jogainkat sértik" – fogalmazott. Hozzátette: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által megbízhatónak, leinformálhatónak talált webshopoktól, értékesítőktől érdemes csak LEGO termékeket vásárolni.
Törölte a Facebook a hirdetéseket
A %Ripost% felvette a kapcsolatot a Facebookkal is, hogy megtudja, miképp jelenhet meg adathalász hirdetés a Facebookon, s mit tesznek, ha valamelyik hirdetőnél ilyen gond merül fel.
„A hirdetéseknek meg kell felelniük a Facebook hirdetési szabályzatának, így többek közt nem szerepelhet bennük megtévesztő vagy hamis tartalom, nem lehet bennük, illetve az ilyen termékeket tartalmazó oldalakra mutató hivatkozásokban kémszoftver, kártevő, illetve bármilyen váratlan vagy megtévesztő élményt kiváltó szoftver. Csapatunk hetente hirdetések millióit kezeli, s néha előfordulnak tévedések.
A jelentett hirdetések megsértették a hirdetési szabályzatunkat, ezért eltávolítottuk azokat. Elnézést kérünk a hibáért.
– reagált a Facebook egyik szóvivője. A Facebook tehát levette a kifogásolt hirdetéseket, ám a winnerattop.com, a glexmixsale.com, a topnashop.com és a childtocoll.com internetes oldalak tovább működnek, áldozatokra vadászva.
Vigyázzon velük és a hasonló, egy-egy ismert márkától akár csak egy betűvel is eltérő nevű gyanús oldalakkal, amelyeknek nincs megfelelő elérhetősége, vagy az interneten rájuk keresve vészjelzések sora jön fel!