kulcsár edina
Sokak számára nehezen érthetõ a jogi szaknyelv, ezért az Országos Bírósági Hivatal kitalálta, hogy a közmûszolgáltatókhoz vagy a bankokhoz hasonlóan olyan ügyfélszolgálatokat létesítenek országszerte, amelyek segítenek az embereknek abban, hogy nyomon követhessék saját ügyeik alakulását.
A remek kezdeményezésről a %Ripost% Handó Tündét, az Országos Bírósági Hivatal (OBH) elnökét kérdezte.
Fontos, hogy az emberek értsék, mire számíthatnak a bírósági ügyek során, mi hogyan és miért történik
– mondta lapunknak Handó Tünde.
Ahogyan a kormányablakoknál történt, itt is fokozatosan alakítják ki az ügyfélközpontokat szerte az országban. Az ügyfelek nemcsak az adott bíróságon folyó ügyről kaphatnak felvilágosítást, hanem ha máshol van ügyük, arról is.
„Az érdeklődők egyebek mellett választ kaphatnak olyan kérdésekre is, hogy lesz-e tárgyalás az ügyükben, illetve milyen beadványok érkeztek a perben a bíróságra” – sorolta Handó Tünde. „A külcsínre is adunk: az OBH a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közreműködésével alakítja ki az ügyfélközpontokat, az egyetem szakemberei segítenek a dizájn megtervezésében.”
Nemrég két új ügyfélszolgálatot is átadtak az Egri Törvényszéken, illetve a Szigetszentmiklósi Járásbíróságon, a következő ilyen hely pedig Budapesten lesz, az óbudai kerületi bíróságon.
Az ügyfelek már várakozás közben számos információhoz hozzájuthatnak. Az ügyfélszolgálatok előterében animációs filmet vetítenek, amiből kiderül, milyen teendői vannak annak, akinek tárgyalásra kell mennie, míg az Országos Bírósági Hivatal által készített kiadványok fontos kérdésekről, például a tanúgondozásról adnak részletesebb felvilágosítást.