RETRO RÁDIÓ

Elképesztő fotók, így újul meg a Kisföldalatti

Elképesztő fotók, így újul meg a Kisföldalatti
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 09. 17. 14:59

Már javában dolgoznak a kontinens elsõ földalatti vasútjának felújítási tervein. Bár az építési munkálatok majd csak azután kezdõdhetnek, már most sokan aggódnak, megmaradnak-e a történelmi állomások olyannak, amilyenek voltak. A Ripost utánajárt, milyen lesz az új Kisföldalatti.

Nem csak a pestieknek, hanem a vidékieknek, de még a külföldieknek is kedves a Vörösmarty tér és Mexikói út között közlekedő Kisföldalatti, ami Európa első földalatti villamos vasútvonala volt.

Lánykori neve Millenniumi Földalatti Vasút, hiszen a honfoglalás ezeréves évfordulójára adták át, 1896. május 3-án maga Ferenc József nyitotta meg. Ekkor még baloldali közlekedésű volt, és a Széchenyi fürdőnél volt a végállomása.

1973-ban hosszabbították meg a Mexikói útig, de a meglévő vonalat csak részben újították fel. Nagyobb rekonstrukcióra 1995-ben került sor.

A Főmterv Zrt. nyerte el a megbízást, hogy elkészítse a Kisföldalatti vonalhosszabbítási és rekonstrukciós terveit, beszerezze az építéshez szükséges engedélyeket. A régi megállók és a kocsik információink szerint megőrzik majd az egykori hangulatukat, úgy újítják fel és modernizálják azokat, hogy megmaradjon szecessziós szépségük. Csak az új állomások lesznek modernek. A legfontosabb, hogy felújítják a pályát és az alagutat, mert ezzel gyorsabbá válhat a kocsik közlekedése, és jobban megfelel majd a modern követelményeknek.

A főbb állomásokat akadálymentesítik, és több olyan újdonságot terveznek, ami segíti az utasok mindennapjait. A Deák Ferenc térre liftet építenek, hogy az idősek és mozgássérültek is könnyebben használhassák az állomást, míg az Oktogonon és a Hősök terén új kijáratokat nyitnak, így remélhetően csökken a sokakat bosszantó tömeg a lépcsőkön.

Új megálló épül a Hungária körút alatt, így végre összekötik a földalattit az egész várost átszelő 1-es villamossal. A belvárosban meghosszabbítják a pályát a Vigadó térig, ezért a végállomásról mindjárt a Dunapartra sétálhatunk ki. A másik irányban később tervezik a vonal meghosszabbítását egészen a Körvasútig.

A megújult pályán vadonatúj szerelvények közlekednek majd. A BKK a régi, ’70-es évekből származó, elavult háromrészes csuklós szerelvényeket lecseréli egész hosszában átjárható, modern szerelvényekre, amik jobban hasonlítanak majd a régi, magyar gyártású kocsikra. De a mostani Ganz motorkocsikból is kerül majd néhány a nosztalgiaflottába a régi faburkolatú szerelvény mellé.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.