RETRO RÁDIÓ

Nem semmi, mit találtunk a Ryanair szabályzatában

Nem semmi, mit találtunk a Ryanair szabályzatában
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 07. 24. 08:20

Elég volt! Tûrhetetlen, amit a Ryanair mûvel a magyar utasokkal: beeteti õket olcsónak számító jeggyel, azután tönkreteszi a nyaralásukat, csak hogy még nagyobb haszonra tehessen szert. Hol az utasokat nem viszi el, hol "csak" a csomagokat. Az is bolond, aki ezek után még ennél a fapadosnál vált jegyet!

Vérlázító stílus és bánásmód jellemzi a Ryanairt, úgy tűnik, azt hiszi, bármit megtehet az utasaival! Egy héttel azután, hogy sok Budapestről induló, a Kanári-szigeteken nyaralni vágyó utasa drága pénzen feladott csomagját itt hagyta, ismét beintett azoknak, akik őket választották. A pilóta vasárnap azt közölte velük: túlsúlyos a járat, ezért aki akarja, azt bőröndök nélkül elviszi, a többiek meg maradhatnak a földön a pakkjukkal együtt... A felháborodott utasok a Ferihegyi reptér aszfaltján, megalázó helyzetben keresgélhették a táskáikat, hogy legalább a legfontosabb holmikat magukhoz vegyék. Végül három és fél órás késéssel, tiszta ideg utasokkal indult el a gép...

Még a szabályzatuk is botrányos

A %Ripost% utánanézett a Ryanair 102 oldalas (!) Általános személy- és poggyászfuvarozási feltételeinek, melyben a következőket írja a cég: „Lehetőség szerint a feladott poggyászát ugyanazon a repülőgépen fuvarozzuk, mint Önt, kivéve, ha biztonsági vagy üzemeltetési okok miatt nem döntünk annak egy másik járaton való szállításáról. Ha a feladott poggyászát egy későbbi járaton fuvarozzuk, akkor azt kézbesítjük Önnek, kivéve, ha a vonatkozó jogszabály meg nem követeli a poggyász átvételénél az Ön jelenlétét." Vagyis a Ryanair szemrebbenés nélkül elkér legalább 20 ezer forintot egy húszkilós bőröndért, miközben a saját szabályzata szerint sem garantálja, hogy az utas leszálláskor valóban meg is kapja azt! S arról sem rendelkezik, hány napon belül kell utána küldenie a csomagot! De ugyanez a helyzet azzal a kézipoggyásszal is, amiről az utas azt hitte, magával viheti a fedélzetre, de mégis feladatják vele.

Problémamegoldás? Ugyan, kérem!

A Ryanair nem csak a bőröndöket képes hátra hagyni, de az utasokat is. Jó példa erre Cintia története, aki az utazomajom internetes oldallal osztotta meg idegtépő kalandját. Milánói átszállással foglalt utat Szardínia szigetére a Ryanairnél, ám az olasz város repterén hajnali háromig hitegették, hogy indul a gép, míg végül törölték azt. Az infopultnál közölték, busz megy majd érte, ami végül 7 órakor megérkezett. „Azt mondták, hogy mehetünk egy hotelbe és ott intézzük el a dolgokat, innentől kezdve nem tudnak mit csinálni. A Ryanair közben volt olyan kedves, hogy a megmaradt repülőjegyeit háromszoros áron adta. Kis idő múlva egy másik repülőtérről induló járatot találtunk és az Alitaliánál tudtunk foglalni. 40 óra ébrenlét után oda is értünk..."

 

A saját dolgozóiknál is betelt a pohár

Brutális sztrájkot hirdettek a Ryanair dolgozói, szerdán és csütörtökön több száz járatuk nem indul. Az alkalmazottak béremelést és jobb munkakörülményeket szeretnének, egyes hírek szerint a dolgozóknak még az ivóvízért is fizetniük kell a fedélzeten. Ugyanakkor a cégvezetés máris nyomást gyakorol a dolgozókra: kijelentette, hogy az esetlegesen elhúzódó munkabeszüntetés pilóták és légiutas-kísérők állásába kerülhet... 

 

Tudod, hogy vélekedik a cégvezér, Michael O'Leary a pénzvisszafizetési garanciáról, s mit gondol a csomagok késéséről a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége? A válaszokat megtalálod a keddi %Ripost% napilapban. Keresd az újságárusoknál!

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.