kulcsár edina
Elég volt! Tûrhetetlen, amit a Ryanair mûvel a magyar utasokkal: beeteti õket olcsónak számító jeggyel, azután tönkreteszi a nyaralásukat, csak hogy még nagyobb haszonra tehessen szert. Hol az utasokat nem viszi el, hol "csak" a csomagokat. Az is bolond, aki ezek után még ennél a fapadosnál vált jegyet!
Vérlázító stílus és bánásmód jellemzi a Ryanairt, úgy tűnik, azt hiszi, bármit megtehet az utasaival! Egy héttel azután, hogy sok Budapestről induló, a Kanári-szigeteken nyaralni vágyó utasa drága pénzen feladott csomagját itt hagyta, ismét beintett azoknak, akik őket választották. A pilóta vasárnap azt közölte velük: túlsúlyos a járat, ezért aki akarja, azt bőröndök nélkül elviszi, a többiek meg maradhatnak a földön a pakkjukkal együtt... A felháborodott utasok a Ferihegyi reptér aszfaltján, megalázó helyzetben keresgélhették a táskáikat, hogy legalább a legfontosabb holmikat magukhoz vegyék. Végül három és fél órás késéssel, tiszta ideg utasokkal indult el a gép...
Még a szabályzatuk is botrányos
A %Ripost% utánanézett a Ryanair 102 oldalas (!) Általános személy- és poggyászfuvarozási feltételeinek, melyben a következőket írja a cég: „Lehetőség szerint a feladott poggyászát ugyanazon a repülőgépen fuvarozzuk, mint Önt, kivéve, ha biztonsági vagy üzemeltetési okok miatt nem döntünk annak egy másik járaton való szállításáról. Ha a feladott poggyászát egy későbbi járaton fuvarozzuk, akkor azt kézbesítjük Önnek, kivéve, ha a vonatkozó jogszabály meg nem követeli a poggyász átvételénél az Ön jelenlétét." Vagyis a Ryanair szemrebbenés nélkül elkér legalább 20 ezer forintot egy húszkilós bőröndért, miközben a saját szabályzata szerint sem garantálja, hogy az utas leszálláskor valóban meg is kapja azt! S arról sem rendelkezik, hány napon belül kell utána küldenie a csomagot! De ugyanez a helyzet azzal a kézipoggyásszal is, amiről az utas azt hitte, magával viheti a fedélzetre, de mégis feladatják vele.
Problémamegoldás? Ugyan, kérem!
A Ryanair nem csak a bőröndöket képes hátra hagyni, de az utasokat is. Jó példa erre Cintia története, aki az utazomajom internetes oldallal osztotta meg idegtépő kalandját. Milánói átszállással foglalt utat Szardínia szigetére a Ryanairnél, ám az olasz város repterén hajnali háromig hitegették, hogy indul a gép, míg végül törölték azt. Az infopultnál közölték, busz megy majd érte, ami végül 7 órakor megérkezett. „Azt mondták, hogy mehetünk egy hotelbe és ott intézzük el a dolgokat, innentől kezdve nem tudnak mit csinálni. A Ryanair közben volt olyan kedves, hogy a megmaradt repülőjegyeit háromszoros áron adta. Kis idő múlva egy másik repülőtérről induló járatot találtunk és az Alitaliánál tudtunk foglalni. 40 óra ébrenlét után oda is értünk..."
A saját dolgozóiknál is betelt a pohár
Brutális sztrájkot hirdettek a Ryanair dolgozói, szerdán és csütörtökön több száz járatuk nem indul. Az alkalmazottak béremelést és jobb munkakörülményeket szeretnének, egyes hírek szerint a dolgozóknak még az ivóvízért is fizetniük kell a fedélzeten. Ugyanakkor a cégvezetés máris nyomást gyakorol a dolgozókra: kijelentette, hogy az esetlegesen elhúzódó munkabeszüntetés pilóták és légiutas-kísérők állásába kerülhet...
Tudod, hogy vélekedik a cégvezér, Michael O'Leary a pénzvisszafizetési garanciáról, s mit gondol a csomagok késéséről a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége? A válaszokat megtalálod a keddi %Ripost% napilapban. Keresd az újságárusoknál!