RETRO RÁDIÓ

Így húznak le a távközlési cégek!

Így húznak le a távközlési cégek!
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 07. 04. 16:41

Évente akár több ezer forintot is jogtalanul kifizettethettek velünk egyes távközlési cégek, kötbér és fizetési felszólítási költségtérítés címén. Az egyik távközlési cég ellen pert nyert az ügyészség, a másikkal szemben pedig pert indított...

Elég párszor egy-két napot csúszni a számla befizetésével, és egyes távközlési cégek már ezrekkel húznak le minket. A Pest megyei Főügyészség már pert nyert a Telekommal szemben, mert a cég jogtalanul 750 forintot számolt fel "költségtérítés" címen azért, mert sms-ben értesítette ügyfeleit a lejárt tartozásról. Ezt a pénzt a következő havi számlában automatikusan hozzáadta a telefonszámlához „fizetési felszólítási eljárási díj” jogcímen.

Nem is került pénzükbe az sms

A cég saját rendszerén keresztül küldte az sms-t, ami számára semmilyen többletköltséget nem jelentett. Az ügyészség érvei szerint a Telekom milliós ügyfélkörrel rendelkezik, ezért számolnia kell azzal, hogy mindig lesz olyan ügyfele, aki egyszer-egyszer késik a számlával, még akkor is, ha egyébként mindig rendesen fizet.  A bíróság elfogadta a főügyészség beadványát, és kötelezte a Telekomot, hogy hagyjon fel az eljárással – igaz, az elvett pénzt nem kell visszafizetniük az ügyfeleknek.

Kerestük a Telekomot, megkérdeztük tőlük, hogy megszüntették-e már ezt az eljárást, és arról tájékoztatták a %Ripost%-ot:

"A Magyar Telekom a fizetési felszólítási folyamata felülvizsgálata során folyamatosan együttműködött a hatóságokkal.  A szolgáltató 2018 őszétől  - a szükséges informatikai fejlesztést követően - átalakítja fizetési felszólítási folyamatát. Az előfizető fizetési késedelme esetén az első SMS-ben küldött fizetési felszólítás díjmentes lesz, és tartalmazni fogja azt az információt is, hogy amennyiben továbbra sem történik meg a számla kiegyenlítése, úgy a következő fizetési felszólításért már díjat számít fel a Telekom. Így egy esetleg csak feledékenységből be nem fizetett számla nem jelent rögtön újabb befizetendő díjat az ügyfél számára.  Továbbá a szolgáltató vállalta, hogy az ügyfelek pontosabb tájékoztatása érdekében a díj elnevezését megváltoztatja, annak elnevezéséből a „eljárási"  szó kikerül, és az fizetési felszólítási díj nem költségtérítésként kerül felszámításra."

A Pest megyei Főügyészség egy másik telekommunikációs cég – információink szerint az Invitel - ellen is pert indított, mert egységesen 595 forint kötbért számított fel, ha valaki nem fizette ki időben a számlát. Az ügyészség arra kéri a bíróságot, hogy a szolgáltatót tiltsák el a kötbér szedésétől.

Csak késedelmi kamatot számolhatnak

A Polgári Törvénykönyv szerint ilyen esetekben csak késedelmi kamatot lehet felszámolni, ami igazodik a tartozás összegéhez, fix összegű kötbért azonban nem lehet kiszámlázni az ügyfeleknek

- mondta el a Ripostnak Dr. Jagusztin Tamás főügyészségi osztályvezető ügyész.

A késedelmi kamatot pedig napra számítják ki, és a tartozás összegétől függ, nem lehet fix összegű sarc.

Érdemes bejelentést tenni!

Ha pénzügyi visszaélésekről van szó, akkor nem a „klasszikus” fogyasztóvédelemhez, hanem a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi kérdésekkel foglalkozó részlegéhez érdemes fordulni. Mi is elküldtük nekik a kérdéseinket, de lapzártánkig nem kaptunk választ.

A Pest megyei Főügyészség hivatalból vizsgálja azoknak a cégeknek a működését, amelyek fogyasztókkal állnak kapcsolatban. Információink szerint a többi Pest megyei székhelyű távközlési cégre is sor kerül. Az Invitel esetében Dr. Igyártó Gyöngyi ügyvéd bejelentésére kezdtek vizsgálódni.

Ebből az a tanulság, hogy ha hasonlót tapasztalunk, éljünk akár Pest megyében, akár máshol, tegyünk bejelentést a megyei ügyészségen, és ők hivatalból ki fogják vizsgálni az ügyet!

 

 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.