Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2018.06.08.

Kiderült, milyen tévét akarnak venni a magyarok a foci vb-re

A két hét múlva rajtoló labdarúgó világbajnokság elõtt megrohamozták a vevõk a mûszaki áruházakat: mindenki nagyobb képernyõjû, jobb felbontású, gyorsabb reakcióidejû készüléket akar venni. A kereskedõk akciókkal és hitelekkel készülnek.

Napokon belül kezdődik a 2018-as labdarúgó világbajnokság, mely komoly érv egy új Tv vásárlása mellett.

Rácz Péterék családjában jó néhány napja beszédtéma, vegyenek-e új készüléket, s ha igen, milyent, és érdemes-e hitelt felvenniük egy nagyobb képernyősre.

,,Végül egy 40 colos masina mellett döntöttünk" – mutatja szerzeményét a családfő. „Szeretném a világbajnoki meccseket jó minőségben nézni otthon. Amúgy is régi volt a készülékünk, így a feleségem nem ellenezte a vételt. Egy másik nagy áruházlánc 0% thm-es akciót hirdetett egy ennél is nagyobb és jobb készülékre. Nehéz döntés volt, végül megbeszéltük, hogy egy új tévé kedvéért nem veszünk fel hitelt."

A focirajongó hozzátette, a választásnál két fő szempont volt a döntő: az ár – ez a készülék most akciós volt – és a méret, mivel az előző készüléknél mindenképp nagyobbat akart venni. S mivel meccsnézésről lesz szó, ne kerülte el a figyelmét a masina válaszideje sem. A villámgyors válaszidő ugyanis sokat jelent az élvezhetőség szempontjából, főleg az olyan adásoknál, mint a foci, ahol döntő a gyors és folyamatos mozgás.

Nem csak Rácz Péternek jutott eszébe lecserélni a tévét a foci vb-re. 

 A GFK Hungária Piackutató Intézet elektronikai cikkekkel kapcsolatos értékesítési adatai szerint már az év első három hónapjában 15 százalékkal nagyobb volt a lapostévék iránti kereslet, mint tavaly ilyenkor, és arra számítanak, hogy a második negyedéves eladás jóval meghaladja majd a tavalyi, azonos időszakban elért eredményt.

Érdekes módon még az Európa-bajnokság előtt sem volt ilyen tévé vásárlási láz: 2016-hoz képest idén 22 százalékkal nőtt a készülékek eladása az első negyedévben!

A vásárlási láz egyik oka feltehetően az, hogy az embereknek több pénzük van, miközben az azonos kategóriájú tévék ára nem ment feljebb. A Gfk tájékoztatása szerint 2010-ben átlagosan 122 ezer, 2014-ben 110 ezer, 2018 első negyedévében pedig 117 ezer forintot szántak a vásárlók egy készülékre. Vásárláskor az ár mellett továbbra is a képernyőméret dönt. 2014-ben az eladások csaknem felét a 32 colos képátlójú készülékek adták, addig idén már csak egyharmadát, azaz a kereslet fokozatosan a nagyobb kijelzőjű televíziók felé tolódott, amelyek ráadásul olcsóbbak lettek az évek során. 

 

Most veszik a legtöbb tévét

A nagy sportesemények előtt világszerte fellendül a tévék eladása. A párizsi Le Monde újság részletes eligazítást ad azoknak a focirajongóknak, aki a labdarúgó világbajnokságra új készüléket vásárolnak.  A szakértők szerint annak, akinek háromévesnél nem régebbi a tévéje, nem érdemes újat vennie. A hatéves tévék esetén akkor lehet gond, ha többen nézik a mérkőzéseket, mert ott oldalról már nem tökéletes a kép a színek sem olyan élethűek, mint az új készülékeknél. A 12 éves és annál régebbi modelleket pedig mindenképp érdemes lecserélni, kihasználva az ilyenkor kínált akciókat.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek