kulcsár edina
A két hét múlva rajtoló labdarúgó világbajnokság elõtt megrohamozták a vevõk a mûszaki áruházakat: mindenki nagyobb képernyõjû, jobb felbontású, gyorsabb reakcióidejû készüléket akar venni. A kereskedõk akciókkal és hitelekkel készülnek.
Napokon belül kezdődik a 2018-as labdarúgó világbajnokság, mely komoly érv egy új Tv vásárlása mellett.
Rácz Péterék családjában jó néhány napja beszédtéma, vegyenek-e új készüléket, s ha igen, milyent, és érdemes-e hitelt felvenniük egy nagyobb képernyősre.
,,Végül egy 40 colos masina mellett döntöttünk" – mutatja szerzeményét a családfő. „Szeretném a világbajnoki meccseket jó minőségben nézni otthon. Amúgy is régi volt a készülékünk, így a feleségem nem ellenezte a vételt. Egy másik nagy áruházlánc 0% thm-es akciót hirdetett egy ennél is nagyobb és jobb készülékre. Nehéz döntés volt, végül megbeszéltük, hogy egy új tévé kedvéért nem veszünk fel hitelt."
A focirajongó hozzátette, a választásnál két fő szempont volt a döntő: az ár – ez a készülék most akciós volt – és a méret, mivel az előző készüléknél mindenképp nagyobbat akart venni. S mivel meccsnézésről lesz szó, ne kerülte el a figyelmét a masina válaszideje sem. A villámgyors válaszidő ugyanis sokat jelent az élvezhetőség szempontjából, főleg az olyan adásoknál, mint a foci, ahol döntő a gyors és folyamatos mozgás.
Nem csak Rácz Péternek jutott eszébe lecserélni a tévét a foci vb-re.
A GFK Hungária Piackutató Intézet elektronikai cikkekkel kapcsolatos értékesítési adatai szerint már az év első három hónapjában 15 százalékkal nagyobb volt a lapostévék iránti kereslet, mint tavaly ilyenkor, és arra számítanak, hogy a második negyedéves eladás jóval meghaladja majd a tavalyi, azonos időszakban elért eredményt.
Érdekes módon még az Európa-bajnokság előtt sem volt ilyen tévé vásárlási láz: 2016-hoz képest idén 22 százalékkal nőtt a készülékek eladása az első negyedévben!
A vásárlási láz egyik oka feltehetően az, hogy az embereknek több pénzük van, miközben az azonos kategóriájú tévék ára nem ment feljebb. A Gfk tájékoztatása szerint 2010-ben átlagosan 122 ezer, 2014-ben 110 ezer, 2018 első negyedévében pedig 117 ezer forintot szántak a vásárlók egy készülékre. Vásárláskor az ár mellett továbbra is a képernyőméret dönt. 2014-ben az eladások csaknem felét a 32 colos képátlójú készülékek adták, addig idén már csak egyharmadát, azaz a kereslet fokozatosan a nagyobb kijelzőjű televíziók felé tolódott, amelyek ráadásul olcsóbbak lettek az évek során.
A nagy sportesemények előtt világszerte fellendül a tévék eladása. A párizsi Le Monde újság részletes eligazítást ad azoknak a focirajongóknak, aki a labdarúgó világbajnokságra új készüléket vásárolnak. A szakértők szerint annak, akinek háromévesnél nem régebbi a tévéje, nem érdemes újat vennie. A hatéves tévék esetén akkor lehet gond, ha többen nézik a mérkőzéseket, mert ott oldalról már nem tökéletes a kép a színek sem olyan élethűek, mint az új készülékeknél. A 12 éves és annál régebbi modelleket pedig mindenképp érdemes lecserélni, kihasználva az ilyenkor kínált akciókat.