RETRO RÁDIÓ

Kiderült, milyen tévét akarnak venni a magyarok a foci vb-re

Kiderült, milyen tévét akarnak venni a magyarok a foci vb-re
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2018. 06. 08. 01:00

A két hét múlva rajtoló labdarúgó világbajnokság elõtt megrohamozták a vevõk a mûszaki áruházakat: mindenki nagyobb képernyõjû, jobb felbontású, gyorsabb reakcióidejû készüléket akar venni. A kereskedõk akciókkal és hitelekkel készülnek.

Napokon belül kezdődik a 2018-as labdarúgó világbajnokság, mely komoly érv egy új Tv vásárlása mellett.

Rácz Péterék családjában jó néhány napja beszédtéma, vegyenek-e új készüléket, s ha igen, milyent, és érdemes-e hitelt felvenniük egy nagyobb képernyősre.

,,Végül egy 40 colos masina mellett döntöttünk" – mutatja szerzeményét a családfő. „Szeretném a világbajnoki meccseket jó minőségben nézni otthon. Amúgy is régi volt a készülékünk, így a feleségem nem ellenezte a vételt. Egy másik nagy áruházlánc 0% thm-es akciót hirdetett egy ennél is nagyobb és jobb készülékre. Nehéz döntés volt, végül megbeszéltük, hogy egy új tévé kedvéért nem veszünk fel hitelt."

A focirajongó hozzátette, a választásnál két fő szempont volt a döntő: az ár – ez a készülék most akciós volt – és a méret, mivel az előző készüléknél mindenképp nagyobbat akart venni. S mivel meccsnézésről lesz szó, ne kerülte el a figyelmét a masina válaszideje sem. A villámgyors válaszidő ugyanis sokat jelent az élvezhetőség szempontjából, főleg az olyan adásoknál, mint a foci, ahol döntő a gyors és folyamatos mozgás.

Nem csak Rácz Péternek jutott eszébe lecserélni a tévét a foci vb-re. 

 A GFK Hungária Piackutató Intézet elektronikai cikkekkel kapcsolatos értékesítési adatai szerint már az év első három hónapjában 15 százalékkal nagyobb volt a lapostévék iránti kereslet, mint tavaly ilyenkor, és arra számítanak, hogy a második negyedéves eladás jóval meghaladja majd a tavalyi, azonos időszakban elért eredményt.

Érdekes módon még az Európa-bajnokság előtt sem volt ilyen tévé vásárlási láz: 2016-hoz képest idén 22 százalékkal nőtt a készülékek eladása az első negyedévben!

A vásárlási láz egyik oka feltehetően az, hogy az embereknek több pénzük van, miközben az azonos kategóriájú tévék ára nem ment feljebb. A Gfk tájékoztatása szerint 2010-ben átlagosan 122 ezer, 2014-ben 110 ezer, 2018 első negyedévében pedig 117 ezer forintot szántak a vásárlók egy készülékre. Vásárláskor az ár mellett továbbra is a képernyőméret dönt. 2014-ben az eladások csaknem felét a 32 colos képátlójú készülékek adták, addig idén már csak egyharmadát, azaz a kereslet fokozatosan a nagyobb kijelzőjű televíziók felé tolódott, amelyek ráadásul olcsóbbak lettek az évek során. 

 

Most veszik a legtöbb tévét

A nagy sportesemények előtt világszerte fellendül a tévék eladása. A párizsi Le Monde újság részletes eligazítást ad azoknak a focirajongóknak, aki a labdarúgó világbajnokságra új készüléket vásárolnak.  A szakértők szerint annak, akinek háromévesnél nem régebbi a tévéje, nem érdemes újat vennie. A hatéves tévék esetén akkor lehet gond, ha többen nézik a mérkőzéseket, mert ott oldalról már nem tökéletes a kép a színek sem olyan élethűek, mint az új készülékeknél. A 12 éves és annál régebbi modelleket pedig mindenképp érdemes lecserélni, kihasználva az ilyenkor kínált akciókat.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.