Létrehozva: 2018.06.24.

Kétszer fizette ki ugyanazt a boltban, mégsem kapta vissza a pénzét

Addig-addig ügyetlenkedett a pénztáros, amíg kétszer fizette ki a vásárlását egy dunaújvárosi házaspár. Hiába derült ez ki gyorsan, a pénzükre egy egész hónapig várniuk kell.

Szerző Ripost

Csak friss kenyeret akart venni, de ahogy ez lenni szokott, jóval több áruval ballagott a kasszához Szili József és a felesége a dunaújvárosi Sparban.

- Amikor beálltunk a kasszához, ránk szóltak, hogy a másik pénztár is kinyitott! – meséli József. - Még örültünk is, hogy hamarabb végzünk. A kasszás azonban az egyik pékárut duplán ütötte be. Mi észre se vettük, kártyával fizettünk körülbelül hatezer forintot, és már jöttünk volna el, amikor szólt:

bocsásson meg, rosszul ütöttem be egy tételt, máris visszafizetem.

Megpróbálta kitörölni a duplán beütött tételt, de amikor a gép sípolni kezdett, inkább hívta a főnökét. Õ utasította, hogy nullázzák le a gépet és üssék be újra az árukat. Kínos volt, mert a főnökének már nem ismerte el, hogy ő hibázott, azt mondta, azért sípol a gép, mert nem fogadta el a kártyánkat.

Józsefék megpróbálták bebizonyítani, hogy a pénzt már levonták a kártyáról, mutatták a banki sms-t is, de hiába.

- Ismét beütötték a gépbe az árukat és ismét kifizettették velünk

– folytatja a férfi. - A főnök azt ígérte, hogy majd a kasszák lezárása után, ha kijön az összegtöbblet, bemehetünk a pénzünkért.

De hiába mentem vissza a pénzért, nem adták ide. Este felhívták a feleségemet és azt mondták neki, hogy

megsúgták a bankból, nincs levonva a pénzünk!

Később kiderült, hogy a bank nem adott nekik felvilágosítást, nekem kellett utánajárnom, de

a bank majd csak egy hónap múlva tudja visszafizetni azt az összeget, amit duplán levontak tőlünk…

Nem is a pénz miatt bosszankodunk, hanem amiatt, hogy ennyit szórakoznak velünk!

A %Ripost% megkereste az érintett áruházat is.
- Éppen a nyitási napon történt ez a sajnálatos eset – nyilatkozta Mátyásy Nándor üzletvezető. - Nem tudtuk, hogy valóban levonták-e a pénzt a vásárló kártyájáról, ezért felhívtuk a bankot, de közölték, hogy csak az ügyfelüknek adhatnak tájékoztatást. Amikor kiderült, hogy tényleg kétszer fizettek, felajánlottam, hogy megelőlegezzük az összeget, és amikor a bank visszautalja, akkor visszahozzák. Sajnos többet nem tehetek, hiszen mi nem kaptuk kézhez a vitatott összeget. Más a helyzet készpénz esetében, azt azonnal vissza tudjuk adni.

Tényleg várni kell!

Kerestük a bankot is, miért kell várni harminc napot arra, hogy a jogtalanul levont pénzt jóváírják a számlán, de nem kaptunk választ. A bank szabályzata szerint „a kereskedői elfogadóhelyen a tranzakcióval kapcsolatos panasz elfogadása esetén nincs lehetőség közvetlenül készpénz visszafizetésére. Ilyen esetben a kérdéses összeg a bank közreműködésével kerülhet jóváírásra a kártyaszámlán.” A bank a panaszt a közléstől számított 30 napon belül bírálja el. Mint a %Ripost% megtudta, ez általános banki gyakorlat, vagyis aki vissza akarja kapni a kártyájáról tévesen lehúzott pénzt, annak akár egy hónapot is kell várnia erre. 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek