Létrehozva: 2018.06.26.

Itt az új magyar csoda: Õsszel már Párizsban kóstolgatják a sörbucit

Állítólag hatalmas élmény a bagett után a sörös kenyérbe beleharapni. Új íz, új forma és csupa egészség! Az újonnan fejlesztett magyar termék máris egy nemzetközi versenyen méretteti meg magát.

Génsebész és környezetmérnök hallgató is van abban a csapatban, amelyik sörgyári melléktermékek felhasználásával készített zsemlét, és ezzel megnyerte az Agrármarketing Centrum innovációs versenyét, így október 21-22-én képviselheti hazánkat az Ecotrophelia Europe nemzetközi versenyen. Az erdélyi egyetemisták egy magas rost- és fehérjetartalmú zsemlekülönlegességgel szerezték meg az első helyet. Terméküknek egyelőre csak angol neve van, mivel a verseny angolul zajlik: BrewBun, ami nagyjából annyit tesz: a sörfőzde bucija. A sörbuci a fogyókúrázók kedvence lehet, hiszen kevés benne a szénhidrát és a kalória.

A sörfőzde két olyan mellékterméke került bele, amit ma kidobnak: a sörtörköly és a savó.

,,A titok abban rejlik, ezt a kettőt milyen arányban és hogyan használjuk fel" – árulta el a %Ripost%-nak Pinti Zsolt, a győztes csapat szóvivője.  ,,Az alapanyag továbbra is búzaliszt, élesztő, só és víz, ehhez adagoljuk a törkölyt és a savót. Mindkettő sok bioaktív és egészséges anyagot tartalmaz, így kapunk rostban gazdag és jó élettani hatású pékárut. Sok számítás és kísérlet előzte meg, hogy finom is legyen a buci. Csapatunkban különféle szakemberek kaptak helyet, így tudtunk mindenféle szempontot érvényesíteni."

Hosszú folyamat volt, amíg előállt a győztes zsemle: először a törköly mennyiségének a meghatározása okozott problémát, majd a savó adagolása jelentett fejtörést, végül pedig maga a sütési folyamat. Közben a diákoknak a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemen is meg kellett állniuk a helyüket, ahová járnak, ráadásul többen végzősök. Végül a kitartó munka meghozta a gyümölcsét. Most abban bíznak, hogy nem pusztán az íróasztalnak és a verseny kedvéért dolgoztak, hanem piaca is lesz az egészséges terméknek.

,, Azt látjuk, hogy újonnan indított kisvállalkozással nehéz lenne bevezetni ezt a terméket. Egészen más a helyzet, ha egy meglévő technológiai vonalba építjük be a termékünket, főként, ha egész termékcsaládot fejlesztünk ki, így már egészen más lenne a helyzet. Pékséggel vagy pékhálózattal és sörgyárakkal keressük az együttműködést. A találmányunkat sokféleképpen tovább lehet fejleszteni, így rengeteg lehetőség van benne."

Azt a szakmai zsűri is figyelembe vette, hogy az élelmiszer pazarlásának a csökkentése mellett a létrejövő termék piacképes is.

,, Nagy öröm számunkra, hogy Magyarországot képviselhetjük nemzetközi szinten" – tette hozzá Pinti Zsolt.  ,,Mindent meg fogunk tenni, hogy javítsunk a terméken, illetve annak bemutatóján, és jó helyezést érjünk el Párizsban. Bízunk benne, hogy emellett a sörösbucink egyszer ott lesz majd az erdélyi és a magyar pékségek kínálatában is, és hozzájárul az egészséges táplálkozáshoz."

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek