tóth gabi
Kis híján megismétlõdött a dombóvári katasztrófa, amikor egy család 4 tagja halt meg egy autóban, amire fát döntött a vihar. Maczkó Gábor és barátja kocsijára szintén fa dõlt, amikor Kecskemét felé mentek.
Egy másodperc törtrészén múlt a tiszakécskei Maczkó Gábor és barátja, Edmond élete. A heves esőzések után ők is, mint sokan, autóba ültek és útnak indultak. Éppen Kecskemét felé vették az irányt. A 4622-es út és a 44-es kereszteződésénél járhattak, amikor hallottak egy hatalmas csattanást…
– Éppen Edmonddal tartottunk hazafele a munkából autóval. Mivel ő hivatásos kamionsofőr, ezért most ő vezetett, én pedig az anyósülésen ültem – kezdte Gábor.
– Miközben haladtunk Szentkirály és Kecskemét között, egy hatalmas puffanást hallottam, és éreztem, hogy valami jól fejbe vágott.
Szinte az egész szélvédő az ölemben landolt és megvágtak a szilánkok. Előregurultunk még 60-70 métert, majd amikor sikerült kikászálódnunk, akkor láttuk, hogy egy hatalmas fa szó szerint végiggyalulta a kocsit! A szerencsén múlt csupán, hogy nem végzett mindkettőnkkel.
A Tiszakécskén élő fiúk könnyebb sérülésekkel megúszták, de nagyon megijedtek.
– A barátomnak még reagálni sem volt ideje, de lehet, jobb is, hogy nem rántotta el a kormányt!
Kihívtuk a rendőrséget, majd kiérkeztek a tűzoltók is, akik pár perc alatt felaprították, és levitték az útról a fát. A helyszínelő azt mondta, be kell majd mennünk a Magyar Közúthoz, a biztosítójuk miatt. Egy biztos, az autó totálkáros lett.
– Végig azt beszéltük, hogy mennyire szerencsések vagyunk, nem úgy, mint a szegény dombóvári család, amelynek négy tagja halt meg– mesélte Gábor.
A katasztrófavédelem tájékoztatása szerint 24 óra alatt több mint 500 esetben okozott kárt leszakadt faág vagy kidőlt fa.
– A legjobb, ha viharban nem autózunk! Figyeljünk a riasztásokra, például, ha viharos erejű szélre figyelmeztetnek, akkor nem érdemes útnak indulnunk. Ha sokáig esett az eső, elképzelhető, hogy annyira felázik a talaj, amitől még az egészséges fák is kidőlhetnek! Ha mégis elindulunk, akkor fokozottan figyeljünk és a körülményeknek megfelelő sebességet és vezetési stílust válasszunk– nyilatkozta a %Ripost%-nak Hajdú Márton, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője.