kulcsár edina
Megszorongatták Zuckerberget, most pedig õ szorongat minket! Meglepõ üzenetet dob fel mindenkinek a Facebook, amivel a képfelismerésrõl, a hirdetésekrõl és az új irányelvek elfogadásáról kérdeztek minden felhasználót. Vajon ez most jó vagy rossz nekünk? Miért kért mindehhez engedélyt a Facebook?
Fejezze be a kémkedést utánunk a Facebook! - Mindent tudnak rólunk, és fel is használják! Hagyják ezt abba! - ehhez hasonló vádakkal és kérdésekkel szorongatták meg Mark Zuckerberget, a Facebook mindenható urát nemrég az amerikai szenátusban. Alig pár hét telt el, és most Zuckerberg szorongat minket: minden felhasználójának üzenetet küld a Facebook, amiben három kérdést tesznek fel.
Az utolsó kérdés azonban nem igazi kérdés, hanem zsarolás: ha nem egyezel bele az új felhasználói feltételekbe és adatvédelmi szabályzatba, repülsz a Facebookról!
A három kérdés hátterében egy új európai adatvédelmi szabályzat áll, ami május 25-én lép életbe: beleegyezést kell kérniük minden felhasználótól a személyes adatok kezelésére, tárolására.
A közösségi oldal már most meg akar felelni a szabálynak és konkrét kérdéseket tesznek fel az adataink felhasználásáról és tárolásáról.
1. Elsőként arról, hogy engedélyezzük-e az arcfelismerő funkciót. Ez azt jelenti, hogy a Facebook automatikusan felismeri a fotókon szereplő embereket.
Ha ezt engedélyezzük, a rendszer felajánlja, hogy bejelöljünk-e egy adott embert a képen, de arra is jó, hogy kiszűrje, ha egy csaló a fotónkkal egy másik profilt hozott létre. Ezt a funkciót amúgy bármikor ki-be tudjuk kapcsolni a profil beállításnál
– magyarázta a %RIPOST%-nak Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia szakértője.
Tehát ha engedélyezzük, az tulajdonképpen segít nekünk: a Facebook kiszűri, csal-e valaki más a fotónkkal a világhálón! A kérdés az, mi megbízunk-e a Facebookban, szeretnénk-e, hogy felismerje az arcunkat… Ám ha engedélyezzük ezt a funkciót, és takargatnivalónk van, le is bukhatunk: előfordulhat ugyanis, hogy egy kiposztolt csoportos bulifotóra a Facebook automatikusan felajánlja a nevünket…
2. Másodjára azt kérdezik, hogy személyre szabott, vagy csak általános reklámokat szeretnénk látni a hírfolyamunkban, ezt mindenki ugyancsak eldöntheti. A Facebook ugyanis „leprofiloz” minket, és célzottan kínál olyan reklámokat, amikre vevők lehetünk…
3. Végül pedig bele kell egyeznünk az új adatvédelmi szabályzatba és felhasználási feltételekbe: ha ezt nem fogadjuk el, a rendszer töröl minket az oldalról! Ez egy óriási, jogi nyelvezetű szöveg, szinte senki nem olvassa el, pedig most igazán fontos újításokat tartalmaz! De ebben az esetben nincs igazi választásunk, ha facebookozni akarunk: vagy elfogadjuk, vagy megszűnik a profilunk…