kulcsár edina
Alaposan megváltozhat a tömegközlekedés a fõvárosban, ha valóra válnak ezek az elképzelések.
Nemcsak hosszabb szakaszon, de hosszabb szerelvényekkel is közlekedik majd a kisföldalatti – a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tervei szerint. A BKK közbeszerzési pályázatot írt ki az M1-es metró felújítására és a metróvonal bővítési terveinek elkészítésére.
A déli oldalon a Vigadónál lesz a végállomás, míg északon a Marcheggi hídig szállítja az utasokat a sárga metró, elérve a körvasutat. Új megálló épül majd a Hungária körútnál, a Kassai térnél, a Balázs, a Rákosszeg és a Csáktornya parknál.
Több jelenlegi állomást is akadálymentesítenek, lift és új kijárat épül a Deák térre, akárcsak az Oktogonon és a Hősök terén is.
Az új, a jelenleginél nagyobb belmagasságú és befogadóképességű járműveknek köszönhetően a szakemberek a meghosszabbított útvonal ellenére sem számítanak zsúfoltságra. Az új, légkondicionált szerelvényekről a BKK azt mondta: egyterűek lesznek, a befogadóképességük pedig eléri a 200 főt.
(Fotók, grafika: BKK)